pimpim3 skrev 2009-09-30 11:03:17 följande:
Hej! Min son är drygt tre veckor och har nog fått kolik. Det är skitjobbigt. Jag hade kunnat hantera det bättre om det rörde sig om gallskrik i två, tre timmar, men han är liksom inte nöjd alls ofta längre (det var han i början). Han stånkar och stönar, ålar sig och är ledsen, även ofta när han ammar. Vi ska ringa till barnmedicin bara för att utesluta att det är ngt annat, men man hör att det är gaser och ser att han drar upp benen mot magen så antagligen kolik. Men att det ska yttra sig hela dygnet fattar jag inte...?
Semper magdroppar gav resultat efter fem dagar ca. Minfom tyckte jag inte hjälpte.
Jag gjorde/gör massage flera ggr per dag.
Dessutom bestämde jag mig för att mata och mata och det verkade hjälpa! Helammar och gör ff, han är tre månader nu och inget är kvar av missnöjdheten.
Jag/vi har också burit och vyssat hela tiden han velat ha uppmärksamhet. Nu kan han ligga på filt eller i babygym/babysitter ganska länge så att man kan gå på toa el dyl. Han sover ibland från 20-06 eller så äter han vid 22 och 04.
Det som jag uppfattar hjälpte bäst var magdropparna och att han verkligen fick amma så fort han ville (ofta, i början) han är ganska lång kan jag tillägga och växer ju mycket.