Inlägg från: Myzan83 |Visa alla inlägg
  • Myzan83

Svanskota, letar med lykta efter fler!

Hej...

jag är en tjej på snart 27 år.. jag har lidit av coccygodyni i lite över 11 år. För 1 månad sen var en vän till mig på en kurs i karlstad hos en kiropraktor där han berättade att han kan knäcka (vet att det låter hämskt) tillbaka svanskotan till ursprungsläget. Jag ringde denna man, Calle. och pratade med honom. jag bokade en tid och åkte upp.. Han utförde sin behandligt och jag har jag ska inte säga smärtfri, för det kan vara lite ömt ibland men dem dagarna är inte många.. jag har haft flera smärtfria dagar och jag kan inte göra annat än att varmt rekomendera dig till att kontakta Calle och boka en tid, eller iaf prata med honom. Hans hemsida är:

www.hypnoterapi.se/

hör gärna av dig om du har några frågor...

MVH Myzan

• Myzan83

qenzo... Man ska ABSOLUT INTE operera bort svanskotan. Då man nästan garanterat får fantomsmärtor. Detta har ortopederna jag träffat och även den kiropraktorn jag var hos varnat för.

76Åsa... jag vet inte riktigt hur jag fick min smärta.. vet bara att under högstadietiden fick jag väldigt ont i området runt svanskotan.. har lite minnen av att jag ramlat och slagit i svanskotan så tror att det kan ha uppstått då.

nu efter att jag fått en behandlig av Calle så är min smärta så gott som borta..

• Myzan83

76Åsa... har du röntgat svansen??

• Myzan83

qenzo... det var så jag uppfattade det... men förstår inte riktigt varför man ska operera när det finns ett annat alternativ att "knäcka" tillbaka den hos kiropraktorn jag varit hos.. men är den så skadad eller hänger löst att den inte går att fästa så får man väl ta till OP och försöka fästa den på något sätt... det är ju onödigt att lägga sig på operationsbordet och utsätta sig för risker om det finns andra alternativ..

• Myzan83

Jag har fått samma information i 12 år. läkarna har i princip sagt att jag får leva med det.. eller operera bort den. vilket de inte rekomenderade.. så man får leta efter alternativ själv. för läkarne vet inte om att en kiropraktor kan knäcka tillbaka den. och det går också att lösa i landet.. och utan att utsätta sig för en risk med att lägga sig på OP bordet.

sen för ett år sen så fick jag veta av en ortoped att det var inte svanskotan jag hade ont i.. utan jag var överrörlig och det var därför jag hade ont i ryggen.. men som vanligt är läkarna inkompitenet och det är/var svanskotan jag hade ont i..

Svar på tråden Svanskota, letar med lykta efter fler!