Inlägg från: Niko 2017 |Visa alla inlägg
  • Niko 2017

Svanskota, letar med lykta efter fler!

Hej,
    Jag är en kille på snart 35år och har fått denna åkomma konstaterad, Coccygodyni. Det började 6 månader sedan när jag började styrketräna och trodde att jag kanske lyft fel. Jobbar på kontor och kunde inte sitta mer än 30min och sedan fick jag ont i svansen . Jag är frisk annars och har alltid tränat minst 3ggr/v. Jag har varken slagit i kotan eller gjort jätte tunga marklyft eller något sådant så vet faktiskt inte varför jag fick detta. Kanske suttit fel?

Uppsökte en jätte bra Ortoped i Solna (Solna Ortopedmottagning i Sthlm) som konstaterade denna åkomma. Hos mig kunde man känna att kotan stack ute lite vid svansen. 

Säger bara en sak, fixa DYNAN med hål i ! Den här hjälpt mig så mycket och har t.om 2st. En på jobbet och en hemma, man ska använda den så flitigt och även i Tunnelbanan sa ortopeden ! Så viktig är den.  
    Man ska använda kudden minst i 2-3 månader, gärna längre så att man verkligen är säker att inflammationen går ner.

Köpte min dyna här :

shop.sodexohjalpmedelsservice.se/dynor/halsitsdyna/

Har ni frågor kan ni gärna maila mig för uppföljning eller nåt, jag hoppas verkligen detta går över =(

Mvh
    Andres

Svar på tråden Svanskota, letar med lykta efter fler!