• Kary

Svanskota, letar med lykta efter fler!

Mona K skrev 2018-02-05 20:43:56 följande:

Hej! Såg att tråden fortfarande är igång så: Idag fick jag diagnosen Coccygodyni. Diagnosen sägs vara svår att ställa men här var det en vänlig gammal räv till läkare som har sett det mesta för att inte säga allt i rumpväg. Han kikade i rektoskop och proctoskop för att utesluta t ex tumör. Detta måste man göra först även om han nog var ganska säker på vad det var redan innan. Tjong en spruta kortison och inflammationshämmande i 10 dagar. En så erfaren läkare är ju underbart att träffa då jag under en tid nu valsat runt i vårdapparaten och blev kraftigt försämrad av att min ordinarie läkare kände med fingret från insidan. Jäklar! Jag hade det i hyfsat schack med sittkudde och så under ett års tid men nu bröt helvetet lös! Nu har jag nyss fått sprutan så jag vet inte hur snabbt den kickar in men jag hoppas det blir ok. Läkaren sa också att tyvärr vill sådana här besvär återkomma, att det är svårt att bli av med det. Men det kunde vara värre saker så idag känner jag mig nöjd med läkaren och det proffessionella bemötandet (äntligen) som gjorde mig lugn och trygg - för det är en utsatthet att nån skall kolla ens rumpa även om man vet att det är vardagsmat för läkarna.

vilken läkare var du hos? har haft ont i snart två år så letar efter alternativ...
Svar på tråden Svanskota, letar med lykta efter fler!