Time care/tvättstugeschema,i omsorgen.
Måste få va anonym-då detta är känsligt o folk vet vem jag är annars.
i vår hemtjänstgrupp ska vi börja med önskeschema,tvättstugeschema,timecare (vet ej exakt vad det heter?)har börjat..
Blir SÅ hemska att jobba nu,bara osämja!!
Jag har fått ta på mig massa skitdagar o har fått en vansinnigt dåligt schema för att EN ville ändra o ha sitt drömschema.jaha-tack för det liksom!?
Alla måste väl "ge o ta"? jag fick bara ge o ge vi är 14 "tanter",så ni kan ju tänka er.......
Och vissa vill att allt ska va exakt "rättvist"-alla ska alltså ha lika många kvällsturer,o lika många 7-12 turer,resp 7-17 turer osv.
Men vissa VILL ha många korta dagar,o vissa vill ju ha få långa dagar-ska man inte se att alla får ungefär som de vill-hellre är exakt rättvisa??
Blir ju dessutom svårt då vissa jobbar 60% o nån 77% o nån heltid typ.HUR ska det kunna bli exakt lika?? O ska det vara det? EN tjej jobbar dessutom varannan helg för att hon vill det o alla vi andra 2helger på 6 veckor... Ska det va rättvist som nån tycker så ska väl alla tvingas till exakt antal helger med,ingen får jobba mer ens om den vill o det passar bra för verksamheten?
Är det inte bättre att försöka se till allas olika önskemål?
Jag kommer ej orka med detta!!
Schematräffar var 4e vecka som bara går ut på gorm o tjafs,o att alla blir missnöjda-eller ja,NÅN får väl sin vilja fram kanske??
O sen ändra dagistiderna så ofta -jag kommer bli tokig!!hatar dessutom "kontorsjobb/pappersjobb"! hålla reda på att fylla i rätt turer på rätt dagar osv..........
HUR går det för er? O får ni ta in vikarier om ni vill vara lediga nån gång med semester eller föräldraledigt? eller måste arbkompisarna jobba för er då?
Hjälp mig stå ut!!