Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM
    Winglur skrev 2009-09-24 15:22:04 följande:
    Tack tack tack för länken! Men wtf?! Där står det ju i princip tvärt emot vad jag blev informerad om!!! >:[Kanske är därför min lilla sover så himla oroligt?! Åh jag som precis börjar må lite bättre, jag kan inte trappa ner på medicinen...Och hon vägrar ersättning. Vad fan ska jag göra nu?!
    förlåt

Det är den bästa sida som finns, fass är mer allmän
  • SaramedM
    Winglur skrev 2009-09-25 10:42:22 följande:
    Hon är mjölk allergiker så det går inte tyvärr, men tack för tipset! :)SaramedM: Nej nej nej. :P Inte du. Jag blev arg på den där läkarj'veln... :P
    nej jag förstod det men det är inte kul att vara budbärare av dåliga nyhter

Men du, kan du inte få tex zoloft? den är ju mer beprövad vid amning?
  • SaramedM

Cacc; jag skulle fortsätta amma och äta medicinen faktiskt men de tär ju ett högst personligt val
    För mig är bröstmjölken viktig och amningen ännu viktigare, för andra kanske det kan vara en lättand att sluta amma

jag var väldigt depprimerad när M var nyfödd och hade anknytningsproblem, hade jag inte ammat hadejag inte gjort nått med henne tror jag
    För mig blev amningen vägen in i anknytningen

• SaramedM
    CaCC skrev 2009-09-26 20:14:45 följande:
    Jag trivs så bra med att amma och känner att jag verkligen vill fortsätta med det. Så jag kommer nog äta mina 10 mg ett tag och se om det kan jämna ut det värsta av depressionen och öka sen när jag slutat amma. Jag hade svårt i början med E och jag upplevde det som att hon "störde" oss på kvällarna om hon skrek lite och vi tittade på tv, några tillfällen kände jag att jag inte ville ha henne, men det var endast korta stunder och det var bland de värsta känslorna jag har upplevt tror jag, att inte vilja ha sitt eget barn. Men det så känner jag inte längre utan nu är det bara min "gamla" depression som har tagit över.
    Jag tycker att du ska prata med läkaren om att höja, amningen är ändå bra för henne även om du äter så mycket att du mår bra
    man råder ju tom kvinnor som röker att amma, eftersom att nyttigheterna överväger!
    Så hitta din dos och fortsätt amma

Nu ska ingen som INTE ammar ta detta som kritik för det är det inte, utan det är ett stöd för TS
Svar på tråden Amning och Citalopram?