CaCC skrev 2009-09-25 16:46:15 följande:
Har du läst länken jag tipsade om? Jag funderade också på det där med Zoloft, men jag vill inte bli sådär konstig. Jag har börjat med 10 mg Citalopram nu och ska öka upp till 20 mg snart. Innan graviditeten stod jag på 40 mg, men jag hoppas det räcker med 20 mg under tiden jag ammar, bara så jag blir lite jämnare i mitt mående. Får jag fråga varför du äter Citalopram? Tänkte om det är något liknande det jag har, hade vart skönt att ha någon att prata med som vet hur det är.
Nja jag har läst lite grann, svårt att hinna med med kryp bebis, kattunge, och flytt på gång. :P
Men artikeln verkar väldigt intressant, har för mig att jag läste den i början av graviditeten. :)
Jag har ätit den sen 2003, innan det fick jag Remeron.
Från ungefär 2001 tror jag. Men den hjälpte inte alls.Blev som i en bubbla, kände liksom ingenting... :/
Med Citalopramen, 50mg, mådde jag som bäst.
Som jag tror att en normal människa känner sig.
Inte för mkt upp, inte för mkt ner.
Jag har hela livet haft mkt ångest. I princip varje dag.
Från min barndom minns jag bara ångest... :/ Inte mkt lyckliga stunder.
Sen upp i tonåren, från ca 11 års ålder började jag bli väldigt arg.
Alltid arg, jämt jämt jämt.
Deprimerad och fick suicid tankar. (försökte ta mitt liv ett par gånger)
Började droga och dricka mkt.
Väldigt deprimerad och låg på BUP en del.
2007 åkte jag in i behandling för mitt missbruk och har sen dess mått himla bra!
Medicinen har ju inte kunnat fungera riktigt samtidigt som jag gått på droger.
Men nykter och drogfri och med 50mg mådde jag hur bra som helst! :)
Sen kom jag hem och träffade min sambo, blev med barn och doktorn fick mig att trappa ur till 0mg på en(!) vecka. Alldelens för snabbt och jag blev ganska sjuk. :/
Så jag började äta 10 igen, men jag mådde helt sjukt dåligt.
Var aggressiv och deprimerad och fick tillbaka mina suicid tankar.
Så i samråd med en annan läkare gick jag upp till 20mg.
Och gick med det resten av grav.
Träffade som sagt en läkare på spec mödravården och hon sa att jag skulle öka till 50 igen direkt efter förlossningen.
Vilket jag inte fick för min läkare.
Så nu går jag på 40 och har fram till förra veckan varit väldigt irriterad, hela tiden.
Bråkat mkt på min sambo och sådär.
Sjukt jobbigt... :/
Hur är det för dig? Varför äter du? :)
Det blev rätt långt men...