Tips till möhippa?
Snälla snälla, kom jätte gärna med små till stora tips på möhippa som kommer att vara snart men ingen tagit tag i!!!!
Snälla snälla, kom jätte gärna med små till stora tips på möhippa som kommer att vara snart men ingen tagit tag i!!!!
Jag hade världens bästa möhippa..
Jag fick dock inte göra något speciellt orginellt, men en av sakerna var att spela in en musikvideo! Det roligaste jag gjort. Först "klä" ut mig lite och sen sjunga in låten i studio och sen gjordes videon!
Omständigheter? Ska den hållas i en stor eller liten stad eller ute på landet? Kommer deltagarna långväga ifrån? Umgås tjejen mycket med sin bästis eller bor de långt ifrån varandra? Vad har tjejen för intressen? Är det många som är gravida?
Om bästisen bor långt bort kan det vara uppskattat att boka ett dubbelrum åt bruden och bästisen så att de får umgås på tu man han sedan resten av möhippan är slut.
Laserhall, gocart, spa, måla porträtt av bruden, spela in sång i studio, bowla, scrapbooking, bågskytte...
Jag blev utklädd till ett bi. Fick en gul tröja med svarta tejpränder på, ett diadem med antenner, vingar från nån leksaksaffär och en sån där banderoll som dom brukar ha på skönhetstävlingar där det stod "bride to be(e)" på
Verkligen snyggt!
Vi åt semlor hemma hos en kompis först, och hade lite tipspromenad och sånt och därefter var vi iväg och åt och bowlade, jag hade jättetrevligt
Ja, det har vi gjort på en möhippa oxå fast bara spelat in en låt i studio.
Blev väldigt uppskattat.
Nu kommer vi inte vara så många (5st tror jag)
och ganska så snart.
Har för visso inte ringt och kollat men tror att det är lång vänte tid till det.
Men tusen tack för tipset..
Någon annan som har fler tips och ideer??
Zack o Bella skrev 2009-09-24 10:38:00 följande:
Chokladprovning.
Jag är ingen fan av förnedring, så mina vänner fixade det bästa till mig. Chokladprovning, sminkning på Makeupstore, utflykt på landet, göra egen sushi på sushirestaurang och på slutet en middag med bara godsaker OCH chokladfondue på en av mina favoritplatser.
Det enda som jag nu i efterhand hade kunnat tänka mig att lägga till var gocartracing och det hade de tydligen försökt fixa men inte kunnat passa in.
Min bästa kompis fick spela in en cd eftersom hon älskar att sjunga. Bland annat.
Roligast är sådant man kan göra tillsammans, som funkar även om det regnar och som inte innefattar förnedring.
Vi var på möhippestudion på Sveavägen i sthlm. Du kan ju alltid kolla om det är fullbokat.. Ja om ni bor i sthlm så klart!
har hört om en möhippa/svensexa där killarna fick spa och tjejjiga aktiviteter medans tjejjerna fick köra hyrkart och göra lite mer manliga grejor.
Lite förslag på aktiviteter:
Fäktning!
Klättervägg!
Ge bruden en makeover och låt henne sen "proffsfotas" som modell, ge sen bilderna till brudgummen på bröllopet!
Orientalisk dans!
Tölta m islandshästar och picnica ute!
Krokimålning!
Förnedringshippor är förbjudet!! Hippan ska se till vad just den bruden skulle gilla alltså är hon äventyrlig eller inte...
Zack o Bella skrev 2009-09-24 10:55:32 följande: