• Ostbulle

Tips till möhippa?

Snälla snälla, kom jätte gärna med små till stora tips på möhippa som kommer att vara snart men ingen tagit tag i!!!!

• Svar på tråden Tips till möhippa?
  • Ostbulle
    GodBiten skrev 2009-09-24 10:58:16 följande:
    har hört om en möhippa/svensexa där killarna fick spa och tjejjiga aktiviteter medans tjejjerna fick köra hyrkart och göra lite mer manliga grejor.
    Det hade jag uppskattat på min möhippa, :)
    Men inget sammarbete direkt med svensexan som förövrigt kommer att ha det i helgen.
    Kanske ska tillägga att jag INTE är tärna som egentligen ska ficka möhippan eller är det inte så???
  • Stårschan

På dötid under transport mellan aktiviteter kan hon få i uppgift att plocka på sig 5 föremål som hon förknippar med sin blivande make, och givetvis förklara på vilket sätt de påminner henne om honom.

Helkroppsmassage kanske. Lägg upp bruden i en skön fällbar fåtölj och skäm bort henne med samtidig manikyr, pedikyr och huvudmassage (eller ansiktsmask). Se till att någon har fixat lite relaxmusik också, och levande ljus och bubbel med och utan alkohol.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • lillahjärtatsmamma
    Ostbulle skrev 2009-09-24 11:06:57 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-09-24 10:55:32 följande:
    Blir en bit att åka :)Skåningar är vi :)Men tack ändå ..
    Skåningar!! åk till utmaningarnas hus i limhamn, lite lagom aktiviteter inte alltför fysiskt krävande, inte så dyrt (eftersom ni inte är så många) och riktigt roligt tycker jag:) www.utmaningarnashus.se/index.php
  • Stårschan
    Ostbulle skrev 2009-09-24 11:12:59 följande:
    Det hade jag uppskattat på min möhippa, :)Men inget sammarbete direkt med svensexan som förövrigt kommer att ha det i helgen.Kanske ska tillägga att jag INTE är tärna som egentligen ska ficka möhippan eller är det inte så???
    Sånt beror på. Jag "slapp" ordna möhippan för min bästa vän, då jag var den som bodde allra längst bort i andra änden av landet och hade noll koll på vad man kunde hitta på i närheten av bruden.
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Ostbulle
    Tygtiiger skrev 2009-09-24 10:55:26 följande:
    [citat]
    Chokladprovning. Jag är ingen fan av förnedring, så mina vänner fixade det bästa till mig. Chokladprovning, sminkning på Makeupstore, utflykt på landet, göra egen sushi på sushirestaurang och på slutet en middag med bara godsaker OCH chokladfondue på en av mina favoritplatser.

Tack för tipsen..
  • Ostbulle
    lillahjärtatsmamma skrev 2009-09-24 11:05:29 följande:
    Krokimålning!
    Vad är det?+
  • Tygtiiger

Ostbulle: du kan fixa chokladprovning på Les Trois Roses i Malmö eller på Hovby i Lund, googla adresserna. Sushi fick jag på Gustav adolfs torg i Malmö. (Jupp, jag är skåning). Det finns någon äventyrsgård i Helsingborgstrakten med bågskytte mm.

• lillahjärtatsmamma

när man målar av naken modell

Ostbulle skrev 2009-09-24 11:17:05 följande:
    Vad är det?+
    när man målar av en nakenmodell (manlig då...)
  • mini1983

Skojj med möhippa :)

Kolla med bekanta, eller kompisars kompisar för att få lite rabbaterade grejjer.
    Någon som är bra på att dansa och kan erbjuda en gratis lektion i en skojjig dans, rolig sport eller ge en bra rabatt på nått skojjigt att göra?

laserdome/lasergame, femkamp när man springer runt i sumodräkt och annat knasigt;) Be "bride to be" att fråga om äktenskapsråd på stan, eller spela flöjt, dansa eller packa kassar på konsum.

Göra ett prova på dyk i simhallen, rida islandshästar, hyra in sig i en bubbelpol/bastu, go cart, lerskulptur, glasblåsning.

Finns ju massor av roliga lekar man kan göra som är gratis, vi gjorde "gratis femkamp" på en kompis möhippa. Charader, kasta stövvel, humma till musik och sådär. Dela upp er i två lag och laga mat (trerätters om ni vill) sen provsmakning. Maten ni lagar kan självklart bli kvällens middag, mycket billigare än att äta ute, catering eller liknande.

Vi drog in på kostnader genom kontakter. En kompis dansar salsa, jazzdans, samba mm och hade fina kontakter som kunde erbjuda en timmes gratis dans, sen kände vi en kompis kompis som kom hem till en av oss och hjälpte oss att spela in en sång, (han fick en symbolisk summa) bride to be sjöng såklart ;) Sen filmade vi hela dagen och klippte ihop det till en film. Utöver de hade vi femkamp med gratis lekar, lite knasigheter då bride to be fick skämma ut sig på stan och såg till att vi gjorde all mat själva och avslutade kvällen med sexparty.
    Det blev inte alls särskilt dyrt och jag tror att hon blev nöjd :)

Lycka till :)

• lillahjärtatsmamma
    Tygtiiger skrev 2009-09-24 11:18:00 följande:
    Ostbulle: du kan fixa chokladprovning på Les Trois Roses i Malmö eller på Hovby i Lund, googla adresserna. Sushi fick jag på Gustav adolfs torg i Malmö. (Jupp, jag är skåning). Det finns någon äventyrsgård i Helsingborgstrakten med bågskytte mm.
    Japp! Finns nåt som heter borgen i hbg som ska vara roligt!!
    www.borgenab.se/
  • aeriks

Hej!

Jag skulle vilja tipsa om höjdpunkten på min möhippa.
    Vi avslutade nämligen kvällen med en toppen middag och till den så fick vi lösa ett mord.
    Alltså en Mordgåta, (www.mordgatan.se) riktigt roligt, och jag har aldrig varit med om en sån grej men kul med en annorlunda middag.

• Ljusna

Jag vill bara flika in att det är jätte-jätte-viktigt att ni tar hänsyn till hur bruden är.

Min möhippa var väldigt trevlig ända till kvällen när de klädde ut mig hur mycket som helst (jag var lite utklädd på dagen, en krona och en liten brudbukett och det kändes helt lagom). Dels kände jag mig fruktansvärt obekväm, det var konstiga kläder, lite för stora högklackade skor, spetsgardin på huvudet, osv. osv. och dels var det ingen som hade tänkt på en tröja eller något, så jag frös hela kvällen. Jag avskyr sådana grejer, och jag trodde att de visste det.

Tänk på att det skall vara roligt för bruden, och att ni skall ha roligt med henne, inte åt henne.

Svar på tråden Tips till möhippa?