• Green Apple

Tips mot illamående

Jag har blivit tipsad om akupressurband (SEA-band) som finns och köpa på bla hälsokostbutiker.

Fick höra om dessa band för några dagar sen då en arbetskamrat var ute och åkte båt. Både hon och hennes son (4år) mådde fruktansvärt illa och pojken kräktes hela vägen. På tillbaka vägen hade hon införskaffat sådana akupressurband och varken hon eller sonen kände av något illamående! Han kunde leka och var som vanligt hela vägen hem.

Kanske kan detta vara ett tips för bla de blivande mammor som lider av att må väldigt illa pga graviditeten...

Köpte själv sådana SEA-band till min äldsta dotter (4år) som blir åksjuk och kräks när vi åker bil.
    Vi ska åka till Vimmerby imorgon och jag tänkte prova dessa armband på henne. Tänkte skriva ett inlägg här efter helgen för att berätta om de hade någon effekt.

Må gott!

• Svar på tråden Tips mot illamående
  • vårsol

Det kanske man skulle testa? Akupunktur hjälper ju så varför inte pressur?

• Lella

Hej!
    Har precis skrivit ett annat inlägg om detta, jag har provat akupressur! Jättebra! Jag mår fortfarande illa, men inte alls i den utsträckning som innan.
    Jag har inte köpt det bandet som du pratar om. Jag känner en barnmorska som är duktig på akupunktur, så hon har tejpat fast pepparkorn på mina handleder(låter lite knasigt), som stimulerar punkterna... När jag mår riktigt illa trycker jag på kornen och efter en stund lättar det...
    Jag tycker verkligen att du ska köpa det bandet som du pratar om!

Lycka till!

• Lilltösa

Hur ser dessa armband ut, syns de när man har tröja på sig, vill inte att arbetskamraterna ska undra och fråga!?

• Holmen

....ett tips mot illamående, funkar ganska bra för mig...

Äta så ofta som möjligt...på ngt...det brukar hålla mitt illamående i schack...

/E

• vårsol

Holmen det kan funka för mig också ibland. Om jag ser till att äta lite och ofta, då går det rätt bra.

• Green Apple

~Lilltösa

Banden ser ut som "svett band" och ska sitta ca 3 fingrar från handleden (om jag har fattat rätt). Så om du har långärmat så borde de inte synas.

• Green Apple

Återkommen från Småland och tänkte meddela att SEA - banden fungerade över förväntan!
    Dotra hade dem på sig både dit och hem och kände endast av åksjuka en kort stund i början när vi åkte. Men ingenting alls på vägen hem!

• vårsol

Oj vad bra att det funkar även på barn som åker bil! *lägger på minnet*

• Green Apple

Jag köpte armbanden på hälsokost för 149 kr.

Svar på tråden Tips mot illamående