Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Tråddödare igen....

Velour skrev 2009-11-19 21:32:38 följande:
    Hahah, nej. Jag säljer inget, jag bara gör en undersökning. Så hur mycket fattigare kommer du att bli pga _denna_ Laila?
    Vilken tur att jag inte frågade henne då, jag hade ju framstått som en idiot... Jag fick en gratis CD för 49,50 i frakt, och en gratis, hemlig julklapp, som väl är en gammal skiva de inte lyckats sälja. Sedan kommer jag väl att lyckas glömma avbeställa abonemanget så jag åker på x antal skivor à 149:-- eller något. Heter ni Laila allihop, för annars var det ju verkligen ett sammanträffande! Tror jag ska börja tro på Karma och spöken också, för det är ungefär lika sannolikt som detta!
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-21 16:53:00 följande:
    Jag stör mig så mycket att jag får ont i hela kroppen. Har haft en lång diskussion med några tanter i en annan tråd om adoption och befolkningsförhållanden i Colombia. Så får man mothugg efter mothugg om saker jag inte riktigt kan förstå vad de bygger sina argument på. Och nu får man veta att personerna bara sitter och gissar. Men kom igeeeeeeeen!!! Det är ofta så här på fl. Någon påstår någonting och sen utgår folk från att det är sanning och då kan de inte ta in det som kommer sen, utan bara spinner vidare på ett påhittat argument och drar in en massa som passar i deras nya paradigm. Men fatta! Jag har jobbat med adopterade i Colombia. Jag lovar... jag har kooooooolllllllllll!!!Nu har den här tråden i och för sig inte kommit så långt än, så det är nog akumulerad ilska från liknande sammanhang jag känner, men ändå. Varför skriver man att en stad har större befolkning än hela Sverige när den har 2.3 miljoner? Varför gissar man en massa bara för att få rätt? Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarggg...Om ni kollar in tråden så kommer ni se att jag överreagerar grovt. Jag är medveten om det, men det är själva grejen att personerna inte kan någonting och ändå kör över mig som jag stör mig på.www.familjeliv.se/Forum-4-294/m48721049.html
    Hrm... tyckte mer det såg ut som ett "akademikerkrig" på slutet där i tråden, med långa, avancerade ord... Hade varit roligare om du hade bemött fjortisbruden som tyckte att "hallå, man vill väl inte ha typ svarta barn, då blir man ju typ inte någon riktig familj alltså" .
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-21 18:32:37 följande:
    Haha... ja, så slipper man bry sig på riktigt... Nej, bara stör mig på när folk låtsas kunna saker. Likadant i språktråden då folk ber om översättningar till spanska. Väldigt ofta som någon ger ett helt sjukt svar som ts sväljer med hull och hår. Sedan kommer någon med en riktig översättning och då blir det världens krig ett tag tills det visar sig att den ena personen översatte med google och egentligen inte kan ett ord spanska. Varför gå i kamp när man inte har en aning liksom?Men det som verkligen är illa är när folk ställer diagnos på personer utan att veta något om dem egentligen. Typ, "eftersom jag läst ts beskrivning av sin man på tre rader på fl och kollat lite på wikipedia så drar jag slutsatsen att han har en narcissistisk personlighetsstörning". Usch!Tror min sömnbrist sliter på organen. Därför jag är så tjurig...
    Låtsas kunna saker... det känns som om det är det enda mitt liv går ut på just nu. Både som arbetssökande och som praktikant, med arbetsuppgifter som går lite över huvudet på mig ibland... Försöker dock undvika att översätta spanska åt folk då mina kunskaper är begränsade till läxförhör med sonen... El gato negro.
  • Grizelda
    Velour skrev 2009-11-22 20:39:18 följande:
    Jag har en fråga. Om man, som privatperson, själv sett med egna ögon hur myndigheter o dylikt har behandlat människor och vill rapportera det till tidningarna, har då inte ens erfarenheter något nyhetsvärde?
    Det beror nog på om det är några intressanta människor som har blivit behandlade...
  • Grizelda
    Sedan i somras...Jag kan räkna ut ett beta average på allas antal inlägg över tid och räkna ut en standard deviation och få fram hur många inlägg vi alla kommer att ha till jul. Vad vinner jag om jag räknar rätt? Har pluggat i helgen, det sitter i så att säga.
    Vad skiljer ett beta average från ett vanligt genomsnitt?
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-23 21:01:59 följande:
    Jag tänkte fråga, men jag vågade inte.
    Jag delar för tillfället rum med en statistikprofessor som jag kan använda som facit, så jag vågar vara lite kaxig...
  • Grizelda
    Polly S skrev 2009-11-23 21:08:35 följande:
    sandlådan iofs.
    Tråden är nog ett sandlådesvar på tråden som heter "Jag sprutade vatten på min son" eller något liknande. Den i sin tur handlar om en som tröttnade på att sonen lekte mistlur och sprayade honom med blomsprutan. Onödigt, men inte oförlåtligt, kan jag tycka.
  • Grizelda
    Sedek skrev 2009-11-23 22:42:24 följande:
    Gratulerar mig själv till numret och summerar dagen:Scratchy:Bra sovande av dig, det lugnade mig lite.Isnogood:Satt på jobbet och skrev lite och blev plötsligt upptagen, btw John Blund var upptaget men jag fick ett annat... ska se om jag hälsar på i denna tråden med mitt nya nick nån gång.Velour:Gud finns, ditt ex måste bara ha någon slags osynlig skärm ovanför sig så att Gud inte kommer åt honom... Exet som Gud glömde eller nått sånt.Grizelda:Jag pluggar inför en tenta, fattar inget och alla begrepp snurrar runt uppe i huvudet. I projektledarvärlden är ett beta average exempelvis:a+6m+b / 6a=optimistisktm=mest troligtb=pessimistisktHur lång tid tar det att genomföra arbetsmomentet?a=1 veckam=2 veckorb=3 veckorSå kan du få ut en standard deviation och se vart du hamnar med tanke på att du har ex 20 arbetsmoment att ta hänsyn till.OBS! Ni hade inte behövt läsa allt, bara ett sätt för mig att se om jag lärt mig nått. Beklagar om ni läste allt helt i onödan.Ni andra:Ser fram emot träffen med sovsäckar hemma hos Isnogood
    Oj då. Så du menar att det är så ni räknar standardavvikelse? Det får jag tänka på en stund och se om jag förstår det. Men inte nu, lider svårt av organbrist, eller vad du kallade det, eftersom sonen och hans flickvän lekte "sicken blås" eller något till klockan två i natt, så jag fick upp och banka i väggen. Sedan kunde jag inte somna om. Dags att gå och vila organen. natti natt
  • Grizelda
    Varsågod Är alla tråddödare smala tro?
    Nä, alla tråddödare är inte smala... Jag skulle kunna sitta ihjäl en tråd
  • Grizelda
    Scratchy skrev 2009-11-24 19:28:43 följande:
    Då kan jag få lite sittvikt från dig! Bring it on baby!
    Hur mycket behöver du?
Svar på tråden Tråddödare igen....