Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare igen....

Nu är ju du elak igen! Jag svarade...Visserligen inte det svar du var ute efter, men likväl svar ändå!

Scratchy skrev 2009-11-14 01:55:58 följande:
    Jag vill höra spökhistorier... startade en tråd för det, men det är ingen som har svarat... *snyft*
  • Velour

You'll never know...mohahahhaaaaa...

Scratchy skrev 2009-11-14 15:16:39 följande:
    Eller är du och Velour samma person med två olika alias?
  • Velour

Ja, eller hur. Envisa tråddödare är vad vi är. Måste hålla ihop vet du.

Sedek skrev 2009-11-14 07:48:55 följande:
    Attans va bra, TVÅ saker!!! Vi är måste vara tvillingsjälar, vilsna och bortkomna på FL som äntligen funnit varandra
  • Velour

Du är elak eftersom du skrev att ingen hade svarat i din spöktråd.

Scratchy skrev 2009-11-14 16:07:47 följande:
    Men du avslöjar ju i svaret att du är medveten om att jag nu inte kan skryta om att jag dödade en tråd innan den kommit igång. Hur kan det vara jag som är elak då?
  • Velour

Min son sa något roligt igen. Ni har väl hört talas om "jokes with no points"? Hursom, han bad mig sätta näsan mot hakan, varpå jag bad honom göra det själv. Då gnäller han: "Kan inte, för jag har varit hos Josef!"

Vad fan har det med saken att göra?

• Velour

Det här en variant på "jokes with no points":

Två älgar var ute och flög. Plötsligt började den andre störta mot marken. Då sade den ena: "Det gör inget för min pappa har en grön tandborste".

Sådana skämt går oftast hem när man är sådär varm och fnittrig av trötthet eller när man är full.

• Velour

Vilket forum?

gaffsan skrev 2009-11-14 22:49:00 följande:
    Jag är inte hos er ikväll , jag har startat en ny tråd , den heter Bla bla och är säker för off topic , titta gärna in
  • Velour

Jag förstår att ditt svar antydde på att du inte fick de svar du efterlyste i spöktråden, men det sätt du skrev på går lättare att tolka som att du inte ansåg att någon hade svarat i tråden. Därför är min tolkning av ditt svar närmare sättet du formulerade dig på

Scratchy skrev 2009-11-14 23:21:48 följande:
    Men om du tittar noga så preciserar jag inte att det inte är någon som svarat i tråden, utan att det inte är någon som svarat genom att ge mig en spökhistoria. Det preciserar jag i och för sig inte heller, men eftersom jag inte satt stor bokstav efter trippelpunkten så är din tolkning mer långsökt än min eftersom det i praktiken blir en enda lång sammanhängande mening med cesur. Semantik du vet.
  • Velour

Men det är ju lika subjektivt för dig som för mig. Det bästa vore om flera fick tolka detta!

Scratchy skrev 2009-11-14 23:47:33 följande:
    Lättare för dig ja... men lättare för mig åt andra hållet. Så om vi lämnar subjektiviteten för ett ögonblick och tar den undersköna objektiviteten som hjälp så vinner jag.
  • Velour

Och då blir det samtidigt lika objektivt som det blir subjektivt.

Scratchy skrev 2009-11-14 23:59:11 följande:
    Ja, det är lika subjektivt för alla, just därför vi borde använda objektiva kriterier... dvs vedertagen semantik.
Svar på tråden Tråddödare igen....