Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare igen....

hahaha!

confligere skrev 2009-09-26 14:21:52 följande:
    Fagott är ju annars klassikern när man är med musiker som tolk och de ska försöka prata engelska själva. När man presenterar sig för värdfamiljer: "Jag spelar fagott!" = "I play the fagot!" eller ännu bättre "I blow the fagot!" Eller på flygplatsen, eftersom instrumenten alltid går i handbagaget och de innehåller en himla massa metalldelar så drar de alltid uppmärksamhet i säkerhetskontrollen: "What do you have in the bag?" "Oh, don't worry it's just my fagot." Tur att man tar det som handbagage för det skulle vara svårt att förklara för folk vilken väska som försvunnit: "I've lost my fagot case. I have a concert tonight and i can't make it without my fagot." "You mean you have a fagot in a case?" "Yes, my precious fagot is in a kind of special fagot case. Very long and narrow." Var med en kompis som är kock på rundresa i Skottland. Hon presenterade sig i köket på ett vandrarhem och skulle säga att hon jobbade som kock till en äldre kvinna från Kanada: "I work like a cock." Kanadensiskans ansiktsuttryck kan INTE beskrivas.
  • Polly S

men å andra sidan kan väl ingen göra DET misstaget på riktigt?
    'cock'misstaget vet jag att flera av mina elever gjort när de pratat med engelskspråkiga.

confligere skrev 2009-09-26 14:21:52 följande:
    Fagott är ju annars klassikern när man är med musiker som tolk och de ska försöka prata engelska själva. När man presenterar sig för värdfamiljer: "Jag spelar fagott!" = "I play the fagot!" eller ännu bättre "I blow the fagot!" Eller på flygplatsen, eftersom instrumenten alltid går i handbagaget och de innehåller en himla massa metalldelar så drar de alltid uppmärksamhet i säkerhetskontrollen: "What do you have in the bag?" "Oh, don't worry it's just my fagot." Tur att man tar det som handbagage för det skulle vara svårt att förklara för folk vilken väska som försvunnit: "I've lost my fagot case. I have a concert tonight and i can't make it without my fagot." "You mean you have a fagot in a case?" "Yes, my precious fagot is in a kind of special fagot case. Very long and narrow." Var med en kompis som är kock på rundresa i Skottland. Hon presenterade sig i köket på ett vandrarhem och skulle säga att hon jobbade som kock till en äldre kvinna från Kanada: "I work like a cock." Kanadensiskans ansiktsuttryck kan INTE beskrivas.
  • Polly S

ja, den känner jag igen!

Grizelda skrev 2009-09-26 14:34:08 följande:
    Roma 26 August 1983 The Manager YMCA Hotel London, England Dear Signore Direttore! Now I am a- tella you a story how I was a treated at your Hotella. I am comma from Roma as tourist to London and stay as a younga Christien man at your Hotella. When I comma in my room I see there is no shit in my bed. How can I sleep with no shit in my bed? So I calla down to receptione and tella: - I wanna shit. They tella me: - Go to toilet. I say: - No, no. I wanna shit in my bed. They say: - You better not shit in your bed, you sonnawabitch. What is a sonnawabitch? I go down for brekfast into ristorante. I order bacon and eggs and two pisses of toast. I getta only one piss of toast. I tella waitress, and pointa to toast: - I wanna piss. She tella me: - Go to toilet. I say: - No, no. I wanna piss on my plate. She then say to me: - You bloody hella not piss on the plate, you sonnawabitch! Second person who do not even no me calla me sonnawabitch! What is a sonnawabitch? Later I go for dinner in your ristorante. Spoon and knife is laid out, but no fock. I tella waitress: - I wanna fock. And she tella me: - Sure, everyone wanna fock. I tella her: - No, no. You dont understand me. I wanna fock on the table. She tella me: - You sonnawabitch wanna fock on the table? Get your ass out of here. So I go to receptione and ask for bill. I no wanna stay in this hotella no more. When I have paid the billa, the portier say to me: - Thank you and peace on you! I say: - Well, piss on you too, you sonnawabitch. I go back to Italy. I never more comma stay your hotella no more, you sonnawabitch. Sincerely Enrico Morelli.
  • Polly S

tog #242!

Polly S skrev 2009-09-26 14:40:26 följande:
    ja, den känner jag igen!
  • Polly S

oh my -då hade jag helst sjunkit genom jorden!

confligere skrev 2009-09-26 14:41:44 följande:
    När jag jobbade på ett hotell i Spanien hörde jag den här historien (från dem som jobbade där; ej självupplevt). Ett lass turister kom dit, varav en kvinna som var lite överklass. Hon ville gärna att det skulle vara tydligt att hon var lite förmer än de andra så när alla stod där i receptionen tänkte hon att det var läge att fråga om hotellet hade ett sånt där säkerhetsfack som hon kunde få lägga sina kontanter i. Alltså säger hon högt och tydligt till den unge killen i receptionen så att alla hör: "Hi, I want a fack for ALLLL my money."
  • Polly S

mmm, man är alltid barn till sina föräldrar och mamma vet alltid bäst! *s*
    äh, det är säkert skitsnyggt med tröjan! (vilket märke?)

confligere skrev 2009-09-26 15:21:34 följande:
    Jag ska på klassåterträff ikväll. 10 år sedan vi slutade högstadiet, så jag har åkt hem till föräldrahemmet och stannar här över helgen. Så, jag packar upp lite kläder, däribland en svindyr designer-tröja som jag passar svinbra i och som jag sett fram emot att ha på festen. Mamma ser tröjan och säger: "Men jag hoppas att du har något fint att ha på festen också. Det har du väl?" Jag fattar inte vad det är. Jag vet ju att jag vet bäst, men det är något med föräldrar och att förstöra inspirationen för en, genom sånna enkla kommentarer. Rrrrrrg, störande. Vet att hon kommer att protestera igen när jag är på väg ut genom dörren. Men jag är vuxen och mode-medveten, jag ska inte behöva rättfärdiga mitt klädval inför min mamma innan en fest. Men ändå påverkar hennes kommentar. Känner mig som en tonåring igen som måste göra revolt. Tur att man inte bor här.
  • Polly S

skriver jag slarvigare än vanligt beror det på att nagellacket torkar...

• Polly S

är det därför du är trött?!

Isnogood skrev 2009-09-27 13:57:40 följande:
    Men, men..kan ju berätta för tråden att jag haft det sjukt kul i helgen... O att jag nu är sjuuuuuuukt trött då jag inte sovit många minuter....phu...det tar på krafterna att göra "resor".....
    Isnogood skrev 2009-09-27 15:08:00 följande:
    Mjahaja...får väl ta et nummer till då...
  • Polly S

hej på er och trevlig söndag!
    jag hatar söndagar av princip, men den här har varit ovanligt bra.

Svar på tråden Tråddödare igen....