Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Tråddödare igen....

Sedek skrev 2009-09-28 21:45:56 följande:
    Tack..., börjar bli lite nervös på den biten. Vet aldrig när man ska få en spark.Men som ateist så borde du inte VILJA säga så? Eller? Jag är ju lagd lite åt andra hållet så vad vet jag.
    Men...för mig är det inget annat än ett talesätt...finns liksom inget bakom...men endå är det något som är vant från barndomen...

Sedan så brukar jag säga till sonen att hans morfar o hans farfar finns där uppe bland molnen o vakar över honom...

För mig är inte detta "typiskt troende"...för mig har det sistnämnda en "trygghetsstämpel".. både för mig o sonen..ett bra sätt att säga att dom finns någonstans där ute o vakar över oss...
    -För, även om jag inte tror på någon gud...så tror jag på själar...
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-09-28 21:54:57 följande:
    Det låter förnuftigt och genomtänkt på något sätt ändå, du får godkänt i moraltestet
    Dubbelmoralstest

Skoja bara...

Tack
  • Isnogood

Fyfaan..!

Det blåser STORM här..!
    Huset knakar, fönstrena knakar o skallrar..det dunsar o brakar ute...o ösregnar...
    Jag veeeet att hästarna har tak att gå inunder...men när det är sånt här väder så har jag alltid dåligt samvete för att dom e ute...

• Isnogood
    Isnogood skrev 2009-09-28 22:21:14 följande:
    Fyfaan..!Det blåser STORM här..!Huset knakar, fönstrena knakar o skallrar..det dunsar o brakar ute...o ösregnar... Jag veeeet att hästarna har tak att gå inunder...men när det är sånt här väder så har jag alltid dåligt samvete för att dom e ute...
    Ok...nu börjar det bli lite obehagligt...vinden bara ökar i styrka...det tjuter ordentligt...o man kan nästan känna hur huset rör sig lite när de kraftigaste vindtagen kommer o tar i....

Tycker inte om stormar....
  • Isnogood
    qwerty66 skrev 2009-09-28 22:23:21 följande:
    ....
    Håller med dig fullständigt..!
    Kloka ord, väl valda...
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-09-28 22:24:18 följande:
    Ta in de i farstun då Eller kör in de i garaget över natten... Tänd lite ljus och lägg ut filtar och kuddar.Fan, jag borde bli hästskötare!
    Hm..fniss..njae..tror inte ljus e någon hit bland sågspån o hö... men...

Det blåser nästan orkan här nu...så om det håller i sig så kommer jag gå ut o kolla till dem...får väl vira in mig själv i filtar o sitta hos dem...de brukar vara trygga när jag är där...

(Tycker att du kanske borde stanna kvar på det jobb du har... )
  • Isnogood
    qwerty66 skrev 2009-09-28 22:28:08 följande:
    hade inget annat att tillföra :)
    Aha...trodde det var något kryptiskt....
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-09-28 22:30:20 följande:
    Har man inget att säga ska man hålla tyst. Men några punkter gör ju ingen skada så det var ju välplanerat av dig
    Hm...beror väl på....

"funderar på o va tyst"
  • Isnogood
    Sedek skrev 2009-09-28 22:33:05 följande:
    Neeeeeeeeeej - det gäller INTE dig fattar du väl!!!!!
    Förstod väl att jag skulle få en sån kommentar
  • Isnogood

Ärligt...
    Jag..KAN inte vara tyst....min mun glappar nästan jämt....vare sig jag har något o säga eller inte...

Fast..hm...det var nog onödig information...ni vet ju redan hur jag är....

Fast..å andra sidan så är ju just det här ett bra bevis på just det...

Svar på tråden Tråddödare igen....