• Supersoniclove

Hur fixa till sina tänder?

Vet inte vart inlägget skall läggas men testar här.

Vet någon vart man vänder sig för att fixa till sina tänder?
    Är det vanlig tandis eller en spectandis?

Mina tänder har alltid (Några av dom) varigt snea plus att jag är extremt smal i gommen och skulle vilja göra årdning det,men vet inte vart man ska vända sig?

• Svar på tråden Hur fixa till sina tänder?
  • Umbrageous

hohooo, gud jag får ont bara jag tänker på det du skriver om.

Jag har vidgat gommen (eller ja, käken blir det) och rätat upp extremt sneda tänder.

Käkvidgningen och allt gör tandläkaren. Gör det inte, om jag fick välja idag mellan mina raka tänder och att inte göra det hade  jag aldrig gjort det. Jag hade så ont att jag ville sluta andas. Man vidgar ca 0,5mm-1mm per dag, det känns. Så in i helvete.....

Men, tandläkaren gör det iallafall.

• Supersoniclove
    Umbrageous skrev 2009-09-25 11:35:44 följande:
    hohooo, gud jag får ont bara jag tänker på det du skriver om.Jag har vidgat gommen (eller ja, käken blir det) och rätat upp extremt sneda tänder.Käkvidgningen och allt gör tandläkaren. Gör det inte, om jag fick välja idag mellan mina raka tänder och att inte göra det hade  jag aldrig gjort det. Jag hade så ont att jag ville sluta andas. Man vidgar ca 0,5mm-1mm per dag, det känns. Så in i helvete.....Men, tandläkaren gör det iallafall.
    Jo jag vet det gör ont men värt det...
    Tro mig jag har fått nog av mina krokodiltänder och rävsmala gom
    Jag ser inte klok ut i gommen smal så in i skogen.
    Vad fick du betala för hela köret?
    När gjorde du det?
    Resultatet blev bra?
    Betalar man varje gång man är där eller en hel klumpsumma?
    Vad säjer man när man ringer och ska boka tid?
    Hur lång tid tog precessen för dig?
  • Umbrageous
    Supersoniclove skrev 2009-09-25 11:50:45 följande:
    Jo jag vet det gör ont men värt det...Tro mig jag har fått nog av mina krokodiltänder och rävsmala gom Jag ser inte klok ut i gommen smal så in i skogen.Vad fick du betala för hela köret?När gjorde du det?Resultatet blev bra?Betalar man varje gång man är där eller en hel klumpsumma?Vad säjer man när man ringer och ska boka tid?Hur lång tid tog precessen för dig?
    2 år tog det men jag gjorde det innan man fick betala själv, alltså innan 20 strecket.

Jag kan lova att jag såg inte klok ut heller men be att få komma in så de får titta på dig för en uppskattning vad det kostar.

Oj glömde ju, 2 år plus 2 år till med en såndär gomgrej man har på natten och retainer som satt på baksidan av tänderna.
  • Supersoniclove
    Umbrageous skrev 2009-09-25 11:52:19 följande:
    2 år tog det men jag gjorde det innan man fick betala själv, alltså innan 20 strecket. Jag kan lova att jag såg inte klok ut heller men be att få komma in så de får titta på dig för en uppskattning vad det kostar.Oj glömde ju, 2 år plus 2 år till med en såndär gomgrej man har på natten och retainer som satt på baksidan av tänderna.
    gom grej på natten?
    Jaha sån som ser ut som en gom?
    hade du bara snea tänder eller även smal gom?
    Jag ser ut som en prärievarg i gommen
    Kanske billigare och ta det via en privat tandläkare?
    Är du nöjd med ditt resultat nu?
  • Umbrageous
    Supersoniclove skrev 2009-09-25 11:54:26 följande:
    gom grej på natten?Jaha sån som ser ut som en gom?hade du bara snea tänder eller även smal gom?Jag ser ut som en prärievarg i gommen Kanske billigare och ta det via en privat tandläkare?Är du nöjd med ditt resultat nu?
    Min gom var så smal att jag inte fick upp mitt lillfinger och jag har smala fingrar

Mina tänder satt ovanpå varann så de var ordentligt sneda, framtänderna lämnade ett T avtryck i äpplen tex.

Mitt resultat nu är toppen, jag kan inte klaga alls och mina tänder sitter still, drog ut 4 tänder innan allt med.
  • Supersoniclove
    Umbrageous skrev 2009-09-25 11:57:57 följande:
    Min gom var så smal att jag inte fick upp mitt lillfinger och jag har smala fingrar Mina tänder satt ovanpå varann så de var ordentligt sneda, framtänderna lämnade ett T avtryck i äpplen tex. Mitt resultat nu är toppen, jag kan inte klaga alls och mina tänder sitter still, drog ut 4 tänder innan allt med.
    Gud vad skönt att höra detta från dig.
    Jag har gråtit floder över mina tänder samt blitt rejält mobbad för dom som liten då man gick i lågstadiet.
    Jag får inte upp min tumme
    Lillfingret om jag håller det snett
  • Supersoniclove

Hur många år sedan var det du gjorde det där?
    Va det tandställning du fick först?

• Umbrageous
    Supersoniclove skrev 2009-09-25 12:02:11 följande:
    Hur många år sedan var det du gjorde det där?Va det tandställning du fick först?
    Det var lite över 7 år sedan, först vidgade de käken, tog 2 veckor för jag hade mycket att vidga, sedan drog de ut tänder, sen blev det räls (du vet tandställning)
    Bytte tråd i den ställningen varje vecka, i ca 4-5 veckor, sen fick jag ha den i 1,5 år.
    Sen blev det tråd på baksidan och nattgomgrejen, som ser ut som en gom ja, jag fick välja färg med, glittergrön med en racingbil på
  • Umbrageous
    Supersoniclove skrev 2009-09-25 12:01:40 följande:
    Gud vad skönt att höra detta från dig.Jag har gråtit floder över mina tänder samt blitt rejält mobbad för dom som liten då man gick i lågstadiet.Jag får inte upp min tumme Lillfingret om jag håller det snett
    här är en till som blev mobbad, kul liksom för något man inte kann hjälpa. Du kan kanske få det gratis tom om du varit mobbad för det och inte vågat gå till tandläkaren pga saker... minns inte nu-.
Svar på tråden Hur fixa till sina tänder?