Inlägg från: modestyclara |Visa alla inlägg
  • modestyclara

    jag och rut har varit och slagits i en barnklädesbutik som sålde ut allt de hade för 50 % pga ombyggnad...blev två didriksons set till de äldre barnen

  • modestyclara
    MamaCool skrev 2009-09-25 15:46:53 följande:
    Halloj halloj,Känner mig oxå otroligt trött - fast jag får sova hyfsat på nätterna... har ont i ryggen med eftersom jag sover som en ostbåge Vaknar av att vi ligger 5st i sängen o jag o Maya förflyttar oss då raskt till xtra sängen i hennes rum.Jag funderar på att börja ge henne välling inför natten. Har ni gjort det redan?! Är lite rädd att hon ska få problem m magen - o då ha svårare att sova. Kanske är det bara jag Vill inte sluta amma men skulle uppskatta att sova lite längre - om det nu hjälper m välling dvs... det vet man ju aldrig Sen vore det ju en STOR fördel o pappa kunde natta ibland Nu känns det verkligen som hösten är här... jag letar åkpåse till vår vagn som en toka. Har inte bytt till sittdelen än :-O... o vill inte byta förens jag har en åkpåse! Ha en mysig helg - i kväll ska jag o Maya på tjejmiddag - underbart!
    vi har slutat amma. rut äter bara mat, gröt och välling. hon var lite hård i magen de första veckorna så då blev det en del katrinplommon men nu är magen ok.
  • modestyclara
    stockrosen skrev 2009-09-25 18:24:15 följande:
    Men här är ni ju!!!! Heeej!Ni försvann från mina favoriter och jag trodde bara att ni var tysta!Men så idag tänkte att nu vill jag höra hur ni har det och så tänkte jag skriva i tråden och så var den borta!!!!Måste läsa ikapp!!!Men slänger ut en fråga....har ni köpt riktiga overoler till vintern eller hur gör ni?Ohh vad kul att ni håller tråden igång!
    vi har en fleece-overall från mee too med stickat ytterst (lila med rosa och röda hjärtan) om det blir blåsigt och rut vill vara utanför åkpåsen så har jag ett regnoverall alt. polarns vindkläder att ha utanpå...
    vindmössa och vindtossor med yllesockor har jag köpt på polarn. vantar har jag beställt från ottopippi: ottopippi.blogspot.com/
  • modestyclara
    MamaCool skrev 2009-10-01 20:29:01 följande:
    Halloj igen,Behöver lite råd! Funderar på en ny bärsjal/sele. Vet att vi diskuterade detta för länge sen... ska gör mig av m Björnen - eftersom min rygg o nacke inte pallar! Vill dock bära Skruttan ibland o funderar nu på en Manduca eller en Ergo - MEN... vad är skillnaden??! Visst är det olika märken men konstruktionen verkar vara snarlik, eller??! Är det ngn av er som kan er tips??! Vore toppen isf
    jag har en beco butterfly, snygg och ergonomisk, rek. verkligen. Jag bar Rut på ryggen när vi åkte kommunalt till och från Finlandskryssningen med två vagnar och packning. Inga problem alls
  • modestyclara
    MamaCool skrev 2009-10-02 16:21:29 följande:
    Toppen - tack! Ska nog på mässan i helgen, förhoppningsvis finns det ngn som kan hjälpa till där
    jag läste någonstans att babydesign skulle vara utställare, där har jag köpt både sjal och sele De är jäteduktiga *rek*
  • modestyclara
    MamaCool skrev 2009-10-04 19:55:27 följande:
    Nej - tyvärr! Nu har jag frågat inne på fritids om jag o Noah kan vara där inne istället o leka - vilket vi får - men nu känns det som dagispersonalen tycker att jag "löst" detta så bra... så nu blir det väl till o häng i deras lokaler i ett år Fick hjälp på mässan! Kvinnan tyckte att jag skulle satsa på en Manduca eftersom jag är " lite rundare om höfterna" än en Beco... MEN så fin Becon var - gahhh, blev alldeles sjuk Ska kolla runt lite till innan jag bestämmer mig!
    hmm, jag är ingen smalis och tycker becon är toppen men å andra sidan har jag inte provat manducan...var det babydesign du var hos?
  • modestyclara

    sherry mum skrev 2009-10-07 16:51:12 följande:


    hur tänker ni kring flera barn, vill ni ha flera eller är det stopp nu?här kan jag absolut tänka mig en till
    det är bara hormonerna som spökar

    nä allvarligt, tre räcker
  • modestyclara

    sherry mum skrev 2009-10-07 16:53:37 följande:


    nä jag menar allvar, jag VILL ha en stor familj=)men nästa får bli om typ 3 år...
    blir så jobbigt med bil och sånt tycker jag
  • modestyclara
    stockrosen skrev 2009-10-07 17:13:04 följande:
    Vill gärna ha en till men min sambo tycker det räcker med två.
    Jag tycker tre är lagom, blir mer än klan än en familj
  • modestyclara

    Hörrni är det nån mer än jag som får ont i snittet vid ägglossning och inför mens? Känns ju lika fånigt som att känna väderomslag i tummen eller nåt sånt

  • modestyclara

    sherry mum skrev 2009-10-08 18:30:56 följande:


    va har du fått tillbaka din mens?jag går och väntar och väntar på min, ammar ju bara 2ggr per dag och det känns som molande värk i bland över äggstockarna så jag väntar på att den liksom ska bryta ut. komsikomsi mensen!
    japp fick den nästan direkt efter avslaget slutat *taskigt*
  • modestyclara

    Hallå tjejer *vinkar* Hur står det till? Här tar sig Rut fram på baken genom att skruva och dra sig fram på nåt sätt. Jag vet inte hur det går till men hon är överallt hela tiden och man får plocka saker ur munne på henne konstant Annars så sover hon uruselt igen men vi tror det kan bero på att jag har börjat arbeta varannan dag och pappa är hemma istället. Har för mig att de andra kidsen reagerade på den omställningen de med...

  • modestyclara
    stockrosen skrev 2009-12-03 16:35:29 följande:
    Hej!!! Här har vi det bra. Den lilla kryper inte men ålar sig fram snabbt. Problemet är att hon liksom lyfter upp en arm, vrider sig bakåt och slänger sig bakåt och slår sig i huvudet rätt ordentligt. Så nu vågar jag knappt släppa loss henne här på parketten..........Men annars är det fint.Har ni vaccinerat mot SI era små???Jag har gjort det. Hoppas jag har valt rätt....
    Japp, en sprut har hon fått...men jag har inte fattat det där med andra dosen... om man ska ge den efter tre veckor för att de ska ah fullt skydd eller om man ska ge den så sent som möjligt så att skyddet varar säsongen ut...
Svar på tråden vi som fick våra små mars/april 2009