• Suck och suck

Den stora resan SVT

Hittade ingen tråd om den.
    Jag har inte följt serien, men tyckte det skulle vara intressant att se VAD andra skrivit.
    Det har ju varit en del snack om att den var så fördomsfull, eller vad det var, i media.

• Svar på tråden Den stora resan SVT
  • Suck och suck

Jag försöker uppdatera mig på webben här. EXAKT vad har man sagt är rasistiskt med den?
    Jag tycker att de familjerna verkar vara av det väldigt intresserade och öppna för det som är nytt och annorlunda och väldigt nyfikna.
    Starkt att palla en sån här omställning.

• Suck och suck

Oj då. Så spännande var den serien.

• Suck och suck

Nä, nu pratar alla bara om ankor här på fl och nätet.

• Suck och suck

Alltså jag fattar inte det här med rasistgrejen med "Den stora resan"?
    Nu i första avsnittet, som jag hackigt ögnat igenom på Webben, så är det ju mest de vita besökarnas stora näsor och underliga utseenden som skrattas ut.
    En pappa skrattade urinvånarna åt och sa att de skulle kunna gifta sig med (Det var roligt ) men att han såg ut som en babian.
    Det är väl inte så lätt för de här svenska familjerna att aklimatisera sig. Det tyder ju på stort intresse att man "fixar" det.

• parvati

Mannen från Dalarna som skulle gå på jakt och högljutt sjunger "Vi gå över daggstänkta berg"skrattade jag åt. Helt obekymrad över att hans värdar försökte berätta att han skrämde djuren. De har väl medvetet tagit människor som inte är vana att leva i naturen eller resor så att det blir bättre tv.

• Suck och suck
    parvati skrev 2009-09-24 22:15:49 följande:
    Mannen från Dalarna som skulle gå på jakt och högljutt sjunger "Vi gå över daggstänkta berg"skrattade jag åt. Helt obekymrad över att hans värdar försökte berätta att han skrämde djuren. De har väl medvetet tagit människor som inte är vana att leva i naturen eller resor så att det blir bättre tv.
    Okej. Ett senare avsnitt då? Han var alltså kavat fast han var ovan. Ja, det är ju tufft.
  • parvati
    Suck och suck skrev 2009-09-24 22:20:28 följande:
    Okej. Ett senare avsnitt då? Han var alltså kavat fast han var ovan. Ja, det är ju tufft.
    Jag tyckte mer att han var dum o Man skulle kunna tro att han kom från Stockholm men han kom från Dalarna Jag trodde alla på landet visste att man ska vara tyst under jakt
  • Suck och suck

Kan inte vara lätt för den där lilla tjejen, i den familjen.

• Suck och suck

Nu skrattar jag åt deras roliga snack om snarkningar. Det är ju jättetrevligt och glatt kulturmöte.

• Suck och suck

Okej, Nu säger den LILLA tjejen att hyddan luktar bajs. Vad är det med det då?
    De konstaterar ju bara. Det är ju bajs. Vad ska man få det till något nedervärderande för?

Svar på tråden Den stora resan SVT