Den stora resan SVT
Hittade ingen tråd om den.
Jag har inte följt serien, men tyckte det skulle vara intressant att se VAD andra skrivit.
Det har ju varit en del snack om att den var så fördomsfull, eller vad det var, i media.
Hittade ingen tråd om den.
Jag har inte följt serien, men tyckte det skulle vara intressant att se VAD andra skrivit.
Det har ju varit en del snack om att den var så fördomsfull, eller vad det var, i media.
Jag försöker uppdatera mig på webben här. EXAKT vad har man sagt är rasistiskt med den?
Jag tycker att de familjerna verkar vara av det väldigt intresserade och öppna för det som är nytt och annorlunda och väldigt nyfikna.
Starkt att palla en sån här omställning.
Oj då. Så spännande var den serien.
Nä, nu pratar alla bara om ankor här på fl och nätet.
Alltså jag fattar inte det här med rasistgrejen med "Den stora resan"?
Nu i första avsnittet, som jag hackigt ögnat igenom på Webben, så är det ju mest de vita besökarnas stora näsor och underliga utseenden som skrattas ut.
En pappa skrattade urinvånarna åt och sa att de skulle kunna gifta sig med (Det var roligt
) men att han såg ut som en babian.
Det är väl inte så lätt för de här svenska familjerna att aklimatisera sig. Det tyder ju på stort intresse att man "fixar" det.
Kan inte vara lätt för den där lilla tjejen, i den familjen.
Nu skrattar jag åt deras roliga snack om snarkningar. Det är ju jättetrevligt och glatt kulturmöte.
Okej, Nu säger den LILLA tjejen att hyddan luktar bajs. Vad är det med det då?
De konstaterar ju bara. Det är ju bajs. Vad ska man få det till något nedervärderande för?
Ohh, ha, ha ,ha. Gud vilken rolig kommunikation om tandborstning.
Familjen hos den här djungelfamiljen.
"Va, de BORSTAR sina tänder!!"
"Man ska ju vässa dem!" tycker hövdingen. (har visat hur han vässar de med kniv innan, så de blir sylvassa.
Känner mig ensam...här
Det är ju jätteprimitiva förhållanden de är tvungna att anpassa sig till. Det är ju storsint och mycket fördomsfritt.
Nej, det lilla jag sett så begriper jag inte kritiken överhuvudtaget måste jag säga.
Det var något snack om att urbefolkningen inte fick någon ersättning alls typ. Också.
Jo, det låter ju lite konstigt.
Vi västerlänningar kan ju passa på att ge ordentligt med ersättning då vi är där, och de ställer upp i en dokusåpa.
o GUTEGIRL o skrev 2009-10-30 14:13:13 följande:
Samtidigt så kändes den där Indonesiefamiljen så ödmjuka så det nästan blev lite präktigt.