vi gör allt rätt...eller?
Efter att ha försökt skaffa syskon till vårt barn i nästan 1,5 års tid utan resultat så kontaktade vi gyn för att påbörja utredning. Mannens spermier är ok men jag hade svag ägglossning (vet ej riktigt vad det innebär) och fick därför pergotime, 4 omgångar, utskrivet. Nu har vi tagit oss igenom 2 pergotimebehandlingar med blodprov och VUL för att se hur kroppen svarar på tabletterna. Jag ägglossade både gångerna och vi prickade in rätt dagar för sex. Blodproven är bra, äggen bra, ja allt är fan PERFEKT! Men inte tar det sig! Finns det någon som kan ge mig lite hopp om det här med pergotime. Finns det en chans att det tar sig på fyra omgångar med pergotime? Borde vi be om något annat kompletterande till pergotime? Eller är det vanligt att det kan ta ett tag med pergotime. Nu har vi försökt bli gravida i två år utan resultat. Första barnet kom till utan hjälp av hormoner. Det tog 7 månader. Nu när vi har tagit hjälp av hormoner så kan man ju tycka att det borde ta sig direkt men som sagt, nej, det verkar inte gå ändå.
Peppa mig att orka hoppas och inte ge upp! Behöver verkligen det just nu.