• Anonym

Vågar man beställa sexleksak på posten?

Funderar på om man ska beställa hem lite nya saker men vågar inte riktigt... tidigare har jag fått av pojkvänner men nu är jag singel och vill ha lite nytt

Visst är det så att om man hämtar ut på tex ICA så ser de avsändaren? Pinsamt

• Svar på tråden Vågar man beställa sexleksak på posten?
  • ladyhawk

Nejdå, de brukar ha diskret förpackning. Kolla vad det står på hemsidan.

• Nattsaga

Nej de är väldigt diskreta , bruakr stå på deras sida

• Anonym

haha, detta får mig att komma ihåg när jag beställde en "vuxenfilm" och var väldigt nervös inför att gå och hämta den och tro det eller ej men förpackningen hade spruckit upp!! Piiinsamt!

• Sanna73

En vän beställde en film av mer vuxet slag och när han kom till postutlämningen på den lokala Statoil för att hämta ut den hade den "diskreta" avsändningen givetvis spruckit.
    Berättade historien för en annan vän som jobbar på posten. Hon skrattade gott och sa att när man jobbat på posten ett tag lär man sig känna igen de "diskreta" och vissa anställd hjälper till så att de spricker för att se kundens min.

Vet inte om det är sannt, men egentligen är det väl inget att skämmas för att man vill ha lite förnyelse i samlivet eller singellivet? Beställ och gå sedan in med högburet huvud på utlämningsstället och hämta ut ditt paket, det är mitt råd. Eller varför inte bita i det sura äpplet och åk till en stad där de har en leksaksbutik för vuxna. Köp det du vill ha en en anonym miljö där ingen känner igen dig ute på gatan tre minuter senare.

• ladyhawk

Ja, de brukar annonsera. Kommer inte ihåg vad företaget heter nu.

• Runguska

Jag har beställt från www.lustjakt.se/ och det paketet levereades i en helt neutral wellpapplåda med privat avsändare dvs ett personnamn. Givetvis kan de på Posten eller ICA lära sig det namnet, men viktigast tycker dock jag är att inte "kunden" bakom ser vad jag köpt!

• Anonym

jag har beställt från Adam o Eva......väldigt diskret......står en mans namn som avsändare

• Mesangium

förlåt, men varför bry sig? so what om nån ser att man beställt något porrigt. betyder ju bara att man har en sexdrift som alla andra.

• Anonym

Varför skulle de på ica/posten bry sig om vad du beställer? Jag tycker du ska beställa vad du vill och ha lite kul...

• Anonym

de brukar vara diskreta ,, har själv beställt via nätet och på paketet stog ingen avsändare

• Umeboshi

"Diskret avsändare" i all ära, men alla som jobbar med posthantering vet exakt vad som är bakom den "diskreta avsändaren"... Bättre då att antingen handla på en affär eller på hemparty, alternativt försöka kontakta någon som håller hempartyn och göra en deal med henne/honom att beställa via henne/honom direkt.

Själv är jag hemförsäljare för ett erotikföretag, och att handla i glada vänners lag är nog det mest opinsamma sätt som finns, det märks! Plus att beställningarna tar man ju separat...

• Mesangium

hemparty är guld! speciellt med lite tilltugg och rödvin vid sidan av.

• Anonym

Om du är orolig, beställ från ett postorderföretag som säljer annat än sexleksaker, det finns många kläd/möbel/textilföretag som även brukar ha en del sexleksaker i sina kataloger. Men det klart - de har väl inte så stort utbud - men det beror väl på vad du ska beställa. En vanlig dildo kan du ju beställa på Ellos och ett sådant paket lär väl ingen reagera på.

• Anonym (säljare)

Jag jobbar för ett företag som säljer leksaker. Och våra produkter skickas ut i låda med avsändare S.Fransson eller ATGS. SOm innehåll står det plastartiklar.
    Kan säga att det är dyrare att skicka efter via postorder än att ha en säljare som kommer hem och visar i ett "kryddparty". Frakten kostar 89kr om man beställer via postorder. Har man ett party så är det bara expeditionsavgift på 39kr som tillkommer.
    Bara ett tips

• Themis

Håller med Umeboshi-tror inte nån på Posten är okunnig om vilka diskreta paket som det kan ligga nån liten geishakula eller glid med banansmak i. Men det är säkert oftare såna rätt "snälla" saker än dubbelanalballongen Örjan med luktfilter eller så, varför ska nån tro det värsta?

Jga vet en liten bokhandel i Soho där män hela tiden kommer upp ur källaren med blommiga papperspåsar, och småler varenda gång jag ser en sån på tunnelbanan.
    Går en kvinna ner i källaren så flyr de som skrämda höns...

• Grimreaper

Beställ på å stå för det :)
    Ha ett sexliv på 2000-talet är inget å skämmas för. Tvärtom ska man vara stolt å sen om någon blir upprörd så har man ju nått att skratta över senare :D

Svar på tråden Vågar man beställa sexleksak på posten?