Kraniosynostos #8
Hej,
har läst lite här eftersom jag mistänkt att min sons fontanell slutits för tidigt.
Han har en liten ås i pannan och är lite avsmalnad vid tinningarna. Runt huvudet strax över öronen går en linje runt, precis som om den delen slutat växa medan underdelen fortsatt. ... Jag påpekade detta på BVC men eftersom huvudet växer är det inget att bry sig om enligt dem, men tittar man på kurvan så har han hamnat under och den planar ut mer än stiger...
Var på 6 månader kontroll häromdagen och läkaren konstaterade att han har en ås och att fontanellen slutit sig mer än den bör men han tyckte vi skulle avvakta en månad till. Går inte kurvan upp skulle en annan läkare konsulteras.
När jag läser här blir jag kluven, en månad till kan ju vara väldigt mycket om han skulle behöva en operation. Samtidigt kanske jag bara är hönsig, han kanske bara växer i otakt... Vad gör man ska jag gå dit och stå på mig eller vänta en månad till?
Ska försöka lägga upp bilder, kanske jag får det att låta mer dramatiskt än var det är....