• Leee

Omtänksam

Jag vill veta hur era partner är omtänksamma emot er!! Känns som min är värdelös på den biten, så vill jämföra lite :P

• Svar på tråden Omtänksam
  • Pretty Banana

Om du menar typ att komma med gulliga presenter och hitta på överasskningar och säga söta saker så är min sambo dålig på det också. Men han visar sin omtänksamhet genom andra saker, som att han alltid lyssnar på mig och tar mina känslor på allvar, att han alltid ställer upp när det är något och stöttar mig och uppmuntrar mig att nå mina drömmar och sådana saker. Men det hade varit trevligt att få blommor och choklad ibland också {#lang_emotions_frown}

• Seniorita

Omtänksam? Nä det kan jag inte påstå, har aldrig varit och kommer nog aldrig vara tyvärr, suck!

• sakoline

Oerhört omtänksam... Ser till att jag ligger bekvämt om vi ligger i soffan, om jag kommer ihåg att ta mina p-piller, blir orolig om jag är ledsen osv. Så svar ja.

• Miss Cee

Några ex:

* hämtar kaffe till mig när han tar till sig.
    * fixar filmer och musik som han tror att jag skulle gilla
    * sparar en sista kaka/bit av den goda pajen, så att han inte länsar alla rester utan jag också kan få.
    * går sista vändan till tvättstugan om han ser att jag är trött och inte orkar (och det eg var min tur)
    * påminner mig om att mitt favoritprogram på tv börjar snart
    * ger mig massage om jag behöver
    * följer med mig på alla läkarbesök etc som jag måste gå på (eftersom jag inte vill gå ensam)
    * köper små presenter
    * lyssnar om jag är ledsen och kramar mig om jag behöver det

• Savanna555

Min sambo är väldigt omtänksam :) Det är inte så att han köper blommor och presenter särskilt ofta, men han gör omtänksamma saker mest hela tiden. Han hittar på roliga överraskningar, säger fina saker och pysslar om mig. Jag blir bortskämd och hoppas att jag lyckas skämma bort honom lika mycket... :)

• LillaTanten

Vi har jätterisig ekonomi båda två så presenter och blommor blir det inte tal om, och det vill jag inte heller ha - jag värdesätter "vardagsomtanken" bra mycket mer.

Spontan fotmassage, omtanke om mina barn både i ord och handling, telefonsamtal på lunchen för att höra hur jag har det, "omaket" att göra thé till mig fast han själv dricker kaffe, det händer att han brer frukostmackan åt mig, ja...en massa sånt där "småpyssel" som det nog tyvärr är ganska lätt att inte tänka på....

Svar på tråden Omtänksam