• Anonym (skumt)

Kan helt plötsligt inte säga ett namn

Hejsan!
    Min son som snart fyller 3 kan helt plötsligt inte säga sin bästa kompis namn länge och han har kunnat sagt det utan problem i nästan ett år. Det blev så efter att vi umgåtts rätt intensivt under våren, nästan dagligen. Helt plötsligt funkade det inte alls att de lekte ihop. De skulle hela tiden ha samma saker och det slutade varje gång i att de slogs. Min son kände på nåt vis att han fick skulden för att de inte kunde leka, kanske inte så mycket av mig men av den andra mamman. Vi beslutade för att ta ett litet uppehåll från varandra. Efter ett par dar började han stamma kompisens namn och det höll i sig i ett par veckor men för varje vecka blev det svårare för honom att få fram namnet, det låste sig vid första stavelsen. Nu har det gått så långt att han bara säger "vad heter hon" när han pratar om henne och så får jag eller pappan säga namnet. Hur kan det ha blivit så? Finns det nåt vi kan göra för att hjälpa honom komma förbi spärren eller släpper det av sig själv? Annars pratar han jättebra och har inga problem med något annat ord, så nåt är det ju som spökar.

Svar på tråden Kan helt plötsligt inte säga ett namn