• Lori01

Obduktion efter sent MA?

Hej, systrar..

Jag fick MA V14. Jag och min man gick på ultraljud när jag var i min 17:e gravitetsvecka. Vi var så glad att få se vår lilla bebis för första gången. Istället fick vi besked om att min pojke hade varit död i min mage i 3 veckor :(. Det kom som en chock för oss. Låg där och bara grät. Hursomhelst fick komma 3 dagar efter och föda min vackra pojke. Han var så fin och välutvecklat. SÅ jag fattade liksom inte vad som hade gått snett, även läkaren tyckte att han var jättefin. Jag krävde obduktion på min pojke.. för att jag ville veta. Det var mitt första graviditet. Ville veta liksom till nästa gång. 2 veckor efter förlossningen ringde obduktionen och sa att obduktionen var klar och att vi kunde hämta vår lilla son, för begravning. Läkare skulle kontakta oss med svar från obduktionen. Det har gått en vecka nu och läkaren har fortfarande inte ringt. Jag vågar inte ringa läkaren själv, är rädd för att höra ngt hemskt. Jag vill gärna veta om det finns någon annan här som gjort obduktion efter sent MA? Vad fick ni för svar i såna fall! Vore jätteglad för svar.

kram på er alla..

• Svar på tråden Obduktion efter sent MA?
  • Anonym

Usch stackare.
    Har själv haft två missfall men det var för tiidgt.
    Tyvärr även om det är sent så behöver det inte vara något "fel", utan plötslig spädbarnsdöd för exempel.

Alltid hemskt, men känns värre att behöva föda ut ett dött barn.

Ring så du får stilla din oro och lycka till med ny graviditet.

• Anonym

även om obduktionen e klar kan de ta ca 6 veckor till svaret kommer jag miste min gosse sent i graviditeten men det borde vara likadant

• Anonym

Jag förlorade min flicka v 20+5. Vi valde oxå att göra obduktion. Fick de första svaren en månad efteråt men då hade inte alla odlingssvar kommit, de kom efter ytterligare några veckor.
    Vi fick aldrig reda på vad som gick fel. Skönt att slippa jobbiga besked, som kanske något man kunde ha påverkat men oxå jobbigt att inte få veta...
    Det är klart att du ska ringa!! Väntan är alltid värre. Tänk vilka hemska bilder du håller på att fantisera ihop. Det blir inte värre...
    kram

Svar på tråden Obduktion efter sent MA?