• J L86

Vart finner man stövlar för oss med feta ben ??

finns det någon som vet vart man kan finna stölvar till oss med feta ben ?? har vatt på skopunkten i dag och blev jätte ledsen när jag inte fann något... tycker det borde finnas någon stans ju =( jag vill me kunna ha fina stölvar trotts feta ben.. =(

• Svar på tråden Vart finner man stövlar för oss med feta ben ??
  • Sannalouise87

Det har jag också undrat!

Dom enda jag har hittat har haft ungefär 5cm resår på utsidan av stövlarna, vilket inte var det minsta snyggt!

• Namnam

Var bor du?

Vet att Eurosko hade stövlar med exra vida skaft förra året (men kanske inte alla butiker)

• J L86
    Namnam skrev 2009-09-25 18:03:39 följande:
    Var bor du?Vet att Eurosko hade stövlar med exra vida skaft förra året (men kanske inte alla butiker)
    Bor i underbara men lilla Blekinge
  • Karinbarin

Man behöver inte ha speciellt feta ben för att inte hitta en stövel. Hade aldrig uppfattat mina vader som gigantiska innan jag letade stövlar.. Är helt sjukt! Stövelmakarna måste ju fatta att alla inte har 30cm i okrets på vaden. Jag har 37, men med ett par jeans i behöver jag minst 38.. Men verkar ju inte finnas.. Inte om man vill ha "snyggstövlar" =(
    Men är det verkligen en norm att man har så smala vader? Eller vad e det frågan om?

• JoJo02

Förra året köpte jag på Kalle P sko. Ett märke som är extra vida. Fast det är ju inte samma prisklass som skopunkten. Tror de kostade 1300 - 1500:-

• J L86
    Karinbarin skrev 2009-09-25 18:05:01 följande:
    Man behöver inte ha speciellt feta ben för att inte hitta en stövel. Hade aldrig uppfattat mina vader som gigantiska innan jag letade stövlar.. Är helt sjukt! Stövelmakarna måste ju fatta att alla inte har 30cm i okrets på vaden. Jag har 37, men med ett par jeans i behöver jag minst 38.. Men verkar ju inte finnas.. Inte om man vill ha "snyggstövlar" =( Men är det verkligen en norm att man har så smala vader? Eller vad e det frågan om?
    Ja jag vet inte... har inte hittat ett par stövlar på 2-3år som passat... lite diskreminering faktist tycker jag...
  • Karinbarin

JA!! Verkligen, om man lyssnar runt iaf i min umgängeskrets är det många som har samma problem? Tycker skaftvidden borde vara vidare då modet ändå är att man ska ha jeans/Leggins och helst knästrumpor som ska få plats också..

• Neko

J L86 skrev 2009-09-25 18:06:12 följande:

Ja jag vet inte... har inte hittat ett par stövlar på 2-3år som passat... lite diskreminering faktist tycker jag...
    Håller med. Jag har 36 cm vader och det är sällan jag hittar något jag kan ha. Kanske en sort av tio. Är det verkligen så ovanligt med tjocka vader? Min mamma och syster har ju också det =S
  • Beautifully Human

Kostar lite MEN finns boots för ALLA typer av vader från smala till tjocka(30-50 cm)! Mät era ben med ett måttband och välj mellan grymt många modeller, färger, klackar, ja, allt!
    Som sagt det kostar lite extra, men dessa boots håller i flera år, det är kvalité. Så absolut en bra investering.

www.duoboots.se/

Svar på tråden Vart finner man stövlar för oss med feta ben ??