Jessika82 skrev 2009-09-25 22:42:38 följande:
För att man ska få diagnosen PCOS krävs att man har flera symptom förutom cystor (små vätskefyllda blåsor) på äggstockarna. Bland dessa symptom finns kraftig kroppsbehåring (hirsutism), förstorade äggstockar, upprepade missfall och utebliven eller oregelbunden menstruation samt BMI över 25 lite kosttillskott som kan hjälpa hormonerna rätt (finns tex på
www.bodystore.com) bidrottninggele, Agnus Castus Örtteextrakt, rosenrot, L-Arginine vet du när du har ägglossning? annars kan ofta tro att man har ägglossning fast det igentligen är en helt annan tid och då finns det ägglossningstest eller fertilitetsmonitor att tillgå. men är det så att du mistänker pco tycker jag att du ska gå iväg till en doktor och undersöka dig, för mig tog fet mer än 1år innan jag blev gravid första gången, har försökt över 1år med andra och inte gravid än...
Hoppar in här =) Blev intresserad av att vissa kosttillskott kan hjälpa, vet du vilket som är bäst? Jag har pco nämligen och får inte ens äl med pergotime, äter nu metformin. Provade rosenrot för ett år sedan ca och då lyckades jag få en liten blödning, liknande mens i en vecka, och sen slutade jag med rosenroten och fick ingen mer "mens". Vet dock inte om det berodde på rosenroten.