• flowerLowa

Vad äter ditt barn under 1 år?.

Lite nyfiken på vad som är vanligast: laga egen barnmat eller köpa barnmatsburkar.

Tänker främst på barn upp till 1 års ålder.

Skriv gärna varför ni gjort som ni gjort, nån speciell anledning?

MVH/Linda

P.s. själv lagar jag egen barnmat till min son på 8 månader, och har så gjort sedan han började äta mat. Har testat några barnmatsburkar inför resor, men han vägrar.
    Gör mej inget, jag tycker det är roligt att laga mat, och vill gärna veta vad han äter.
    D.s

(¯`°?.¸♥ ~Älskade AGATON 2009-01-20~♥¸.?°´¯)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad äter ditt barn under 1 år?.
  • Helene OSV

Bröstmjölk och helt vanlig mat, alltså samma som resten av familjen äter.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • annca

Enbart burkmat och påsgröt.
    Smidigt och enkelt!, (och jag tycker det är urtråkigt att laga bebismat...)

Visst, han får smaka lite mosad potatis och frukt, och pilla med ärtor och makaroner, emn det är ju inte *lagad* mat...

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Pyttismamman

Mest hemmalagat. Hon fick burkar någon enstaka gång när vi var iväg och det var praktiskt med mat som inte behövde hållas kyld.
    Fruktpuréer köpte vi ofta burkar däremot.

• MrsFlash

Mest burkmat, nån burk nån enstaka gång.

Då dottern är mjölkallergiker så fick vi rådet av hennes dietist att vänja oss vid att laga mycket hemlagat, det finns inte så stort urval av mjölkfria barnmatsburkar. Nu gillar hon den hemlagade maten bättre än burkarna, men nån gång har vi tvingats köra nån burk. Det går ner, men hon äter inte så mycket av den...

• MissMy

mest burkmat, då dottern har jätte svårt med bitar,,det hjälper inte att mosa eller att mixa den hemlagade maten..det blir en annorlunda konsistens iaf..men ibland går det ner lite hemlagad mat oxå..

• Mamman till två

Vi har haft lite problem med maten - sonen spottade & kräkte mest.
    Han fick nog mest burkmat när vi väl hittat något han tålde & inte kräktes av.

Eftersom han har mjölkallergi & eksem har det varit noga att inte skulle få för många olika fodöämnen p.g.a. risken att utveckla fler allergier.

När jag lagar egen mat blir det rotmos & annan grönsaksmos ex. blomkål, palsternacka tillsamman med nötfärs el. kyckling.

• Fraggelgirl

Mest burkmat. Försöker laga egenmat, men som oftast äter hon bara några skedar sen så vill hon inte ha mer, så då får det bli burkmat som hon äter med stor aptit. Brukar krydda burkmaten lite extra så hon ska vänja sig med hemlagad. Tycker själv burkmaten bara smakar vatten. Men ja...har upptäckt att den mat jag gillar, gillar inte hon och vv.

• enny signatur

Aldrig köpt/gett mitt barn burkmat. Nu är hon 2½ så...

Svar på tråden Vad äter ditt barn under 1 år?.