• Tjära

Var i Stockholm kan man göra akut ultraljud? Har blött lite...

Kan inte sova...blödde lite i kväll. Är i vecka 13. Var får jag göra akut ultraljud i morgon, i Stockholm? Ringde till SÖS ikväll men de sa att de inte gjorde akuta UL så tidigt. Men var då?

• Svar på tråden Var i Stockholm kan man göra akut ultraljud? Har blött lite...
  • soffan83

Huddinge
    Där har jag gjort akuta VUL i alla fall

• Linastrumpan

Gynakuten ska du vända dig till, ska även gå på Sös så jag fattar inte riktigt vad hon menade som du pratade med!!! Annars skulle jag vända mig till min MVC imorgon om jag var du. Lycka till.

• Tjära

Tack! Jag får ringa runt i morgon bitti. Vore bra om jag kunde ta med lille sonen för pappa kan inte komma loss från jobbet i morgon. De flesta verkar ju inte acceptera syskon på UL?!

• HMN

Angående att ta med sonen: Jag har haft med min dotter med alla gånger jag varit tvungen att göra extra (akuta) vul, 2 ggr pga blödningar vid graviditet i våras, sista vulet visade missfall och 3 ggr under denna graviditeten, två blödningar och ett erbjudande om ul vid läkarbesök (v 15) pga komplikationer under graviditeten med dottern. Efter missfallet i våras åkte jag dessutom på en infektion och det blev ytterligare 3 läkarbesök där man också gjorde vul för att kolla läget i livmodern. Vid mitt sjukhus (dock ej i Stockholm utan på västkusten) är de väldigt förstående när det är akuta besök, de förstår att det kan vara svårt att få barnvakt, men de vill inte ha med barn vid ordinarie ul. Det enda är väl hur du skulle reagera om du får ett negativt besked, det kan bli mer jobbigt om sonen är med (vet jag ju av egen erfarenhet). Håller tummarna, lycka till imorgon!

• Blossi

Åk in till gynakuten på KS. Det kan ta tid men man får ju göra ul eller vul och träffa läkare.

• Titti och mini

Rosenlunds närsjukhus kan också ha akut tider o är mkt trevliga o förstående också

• Tjära

Tack för tips och omtanke. Hoppas att det går att sova lite nu. Zzzz, sov gott, Tjära.

• Rapunzella

Det verkar ju jättekonstigt att SÖS inte skulle göra VUL el. UL - undrar vad som händer om man bara åker dit och sätter sig på gynakuten? Och varför skulle det vara för tidigt i v. 13? Skumt svar...
    Vet inte om Vårdguiden (08-320 100) kan hjälpa till med tips om fler ultraljudsmottagningar - just sådana saker som närsjukhus och sådant borde ju dom ha koll på?!

En sidogrej - jag blödde också lite i vecka 13 och allt var okej. Ett ultraljud lugnar ju dock!

Lycka till!

• Tjära

Som sagt i en annan tråd: barnet lever inte. Ledsen.

Svar på tråden Var i Stockholm kan man göra akut ultraljud? Har blött lite...