• Jmia

slavar / Mohammed

overandout skrev 2009-09-26 22:01:40 följande:
    Hmm. Intressant. Undra varför inte muslimer drar upp detta eftersom vissa av dem är så ivriga att leva precis som profeten och hans sällskap gjorde med niqab osv. Då borde detta med att ha slavar vara helt ok enligt islam. Media borde ställa dessa frågor till ledande muslimska företrädare i Sverige.
    Kanske för att detta citat inte är 100 % sanningsenligt.
  • Jmia
    Velour skrev 2009-09-26 22:10:31 följande:
    Varför skulle det inte vara det? Varför är Mohammed undantaget allt negativt. Dessutom var det vanligt med slaveri på den tiden, och särskilt för erövrarna.
    Klart han inte är undantagen allt negativt! Jag säger att citatet är hämtat från tvivelaktig plats om man nu är ute efter sanningen och en objektiv diskussion.
  • Jmia
    overandout skrev 2009-09-26 22:24:43 följande:
    Allt som profeten Mohammed gjorde ska ju ses som föredöme dvs att man ska i möjligaste mån försöka efterlikna honom och hans sällskap. Många islamister resonerar ju så och då borde det vara helt ok att ha slavar enligt islam.
    Antingen snackar du om islamister eller muslimer.
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-26 22:49:11 följande:
    Är det islam du är speciellt intresserad av TS? När det gäller slaveriet alltså? För jag har lärt mig i andra trådar att såvida det inte finns en ättling till en gammal slav i tråden bör folk faktiskt ha kommit över det. Slaveriet, big deal liksom? *rullar med ögonen Alla har haft slavar, till och med sverige, vi hade slavkolonier i bl a Ghana! Mohammed hade slavar, och nu ska vad hända? Alla muslimer i sverige ska kräva sin rätt att ha slavar? Kanske de börjar kidnappa oss "otrogna" och förslava oss? (Helt övertygad om att någon kommer hoppa in i tråden och påstå det) Själv förundras jag över folks fixering för islam. Om människor hade samma framförhållning när det gällde att kunna sin egen historia skulle islam snart te sig mycket ointressant.
    Wohoooo...

Syftet med tråden är såvitt jag ser att piska upp hatet och lära oss att muslimer, eller förlåt "islamister", BORDE vara FÖR slaveri. Idag, år 2009.

Doooh..
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-26 22:57:37 följande:
    DÅ är det väl bara fär dig att sätta ut en annons på blocket!? "Slav sökes av islamistisk familj".
    Japp! Jag har redan tänkt på saken. "Islamistbrud i sina bästa år söker härmed mörkhyad slav för allehanda ändamål främst dock slavgöra"
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-26 23:01:09 följande:
    Varför ligger tråden i samhälle?
    Jaaa.. ts?
  • Jmia
    overandout skrev 2009-09-26 23:06:18 följande:
    För att nån moderator flyttade den dit, antar jag för jag la den INTE där till att börja med utan under religion.
    Antar du? Det meddelar de ju när de gör
  • Jmia
    overandout skrev 2009-09-26 23:18:51 följande:
    Inget i min inbox här på familjeliv eller på min mail om anledningen till flytten .
    Ovanligt. Det borde du ifrågasätta moderatorerna om. De ska meddela när de flyttar trådar.
    Helt klart hör tråden hemma under Religion, inte samhälle. Så korkat!
  • Jmia
    MijaMia skrev 2009-09-26 23:09:26 följande:
    Börjar nog bli dags för mig att konvertera!!! Ts, du får ursäkta att vi driver med tråden. Men varje vecka kommer en liknande tråd. Jag ska starta en tråd."Mohammed sov på en spikmatta, eller hur? Hur ställer sig muslimer 2009 inför det?"
Svar på tråden slavar / Mohammed