Inlägg från: Beautifully Human |Visa alla inlägg
  • Beautifully Human

slavar / Mohammed

Är det islam du är speciellt intresserad av TS? När det gäller slaveriet alltså?

För jag har lärt mig i andra trådar att såvida det inte finns en ättling till en gammal slav i tråden bör folk faktiskt ha kommit över det.

Slaveriet, big deal liksom? *rullar med ögonen

Alla har haft slavar, till och med sverige, vi hade slavkolonier i bl a Ghana!
    Mohammed hade slavar, och nu ska vad hända?
    Alla muslimer i sverige ska kräva sin rätt att ha slavar?
    Kanske de börjar kidnappa oss "otrogna" och förslava oss?
    (Helt övertygad om att någon kommer hoppa in i tråden och påstå det)

Själv förundras jag över folks fixering för islam.
    Om människor hade samma framförhållning när det gällde att kunna sin egen historia skulle islam snart te sig mycket ointressant.

• Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-26 22:52:29 följande:
    Wohoooo... Syftet med tråden är såvitt jag ser att piska upp hatet och lära oss att muslimer, eller förlåt "islamister", BORDE vara FÖR slaveri. Idag, år 2009. Doooh..
    DÅ är det väl bara fär dig att sätta ut en annons på blocket!? "Slav sökes av islamistisk familj".
  • Beautifully Human

Varför ligger tråden i samhälle?

• Beautifully Human
    Jmia skrev 2009-09-26 23:02:08 följande:
    Japp! Jag har redan tänkt på saken. "Islamistbrud i sina bästa år söker härmed mörkhyad slav för allehanda ändamål främst dock slavgöra"
    Börjar nog bli dags för mig att konvertera!!!

Ts, du får ursäkta att vi driver med tråden. Men varje vecka kommer en liknande tråd.
    Jag ska starta en tråd."Mohammed sov på en spikmatta, eller hur? Hur ställer sig muslimer 2009 inför det?"
  • Beautifully Human
    overandout skrev 2009-09-26 23:06:18 följande:
    För att nån moderator flyttade den dit, antar jag för jag la den INTE där till att börja med utan under religion.
    Aha, konstigt...
  • Beautifully Human
    overandout skrev 2009-09-26 23:18:51 följande:
    Inget i min inbox här på familjeliv eller på min mail om anledningen till flytten .
    Ok, jag bara undrade, ingen direkt orsak :)
  • Beautifully Human
    overandout skrev 2009-09-27 02:11:03 följande:
    Jag driver också :).Men när jag läst att muslimer tom försöker apa efter vad Mohammed åt för mat eller vilken fot man ska kliva över tröskeln till toaletten med för att vara goda muslimer så blir man full i skratt. Men allt vad Mohammed gjorde ska ju tas mycket seriöst. Skulle det finnas hadither som berättade att han gick på toaletten va 4:e timme så skulle det vara eftersträvansvärt.
    Men alla människor har ju sunt förnuft, något många missar i sådana här frågor, för aaaaalla muslimer är ju extremister och Bin Ladins avkommor.
    Att eftersträva sådana saker, som vilken sida man bör lägga sig på på kvällen osv, måste man ju respektera. Jag tycker det finns något mycket vackert i hängivelsen.

MEN, andelen muslimer med sunt förnuft är med största sannolikhet lika stor som andelen kristna med sunt förnuft och det sunda förnuftet får en muslim att fatta att man inte bör ta slavar 2009, eller gifta bort sin dotter som precis börjat 1:an.
    På samma sätt spikmatta inte är en ultimata liggunderlaget för många (min mamma diggar dock spikmattor stenhårt och hon somnar ofta på den, muslim är hon dock inte!)
    Koranen berättar om hus Mohammeds liv såg ut och visst ska det eftersträvas, men Koranen kommer aldrig skriv om för att det ska "passa 2009".
    Man ska eftersträva att vara en god muslim, ja.
    Men dessa trådar på FL är så sjukt....konstiga och fyllda av okunskap.
    Min man ber, MEN majoriteten av muslimer jag känner ber inte. Många struntar även i fastan. Till och med en av de mest troende (om det nu finns en skala) bär både smink och parfym (men bär hijab och aldrig aldrig byxor, bara långa klänningar).
    Min poäng är, att du får söka med ljus och lykta för att hitta en muslim vars liv efterliknas Mohammeds till den grad att han/hon sover på spikmatta, gifterbort sin 6 åring och skaffar slavar.
    Så denna diskussion, liksom många andra känns extremt orelevant!

Man ska som sagt vara en så god muslim man KAN vara, islam ska vara i ditt hjärta och du ska tro på Allah och att Mohammed var hans profet. Det är det viktigaste.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-27 12:02:42 följande:
    Att sova på en spikmatta är inget som skadar andra.Men mycket av annat Muhammed gjorde skadade i allra högsta grad andra.Förstår du inte skillnaden här heller...?
    Det känns som om det inte var JAG som inte förstod skillnaden denna gången.
  • Beautifully Human
    puss skrev 2009-09-27 13:35:03 följande:
    stor löpsedel: MUSLIMER VILL FÖRSLAVA SVERIGE!!eller?
    Inte helt osannolik löpsedel.

Har just haft en lång konversation med någon som vet betydligt mycket mer än de som googlar Koranen och startar trådar på FL.
    Speciellt angående detta med om man bör följa Mohammeds liv osv, hur står det till med det egentligen?

Så nu lämnar jag tråden för jag har fått alla svar jag behöver och ni som fortsätter sprida okunskap kan fortsätta med det.

Och som sagt, förundras FORTFARANDE över hur folk lägger ner så mycket energi på detta. För svenskar suger rent allmänt på att engagera sig i världsliga frågor, konflikter och politik.
    Ska plussa upp mig så jag kan starta trådar om sådant vi BÖR diskutera.
    Sedan kan vi återkomma till detta när muslimerna i sverige förslavat oss.
    Så vi ses when pigs fly!!!
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-27 14:07:14 följande:
    Muslimer kan inte förslava Sverige eftersom det är emot svensk lag.Men i sina egna länder skulle dom kunna göra det, med lagen på sin sida.
    Nej, majoriteten av alla länder på jorden har lag MOT slaveri.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-27 20:24:24 följande:
    Muslimska länder kan INTE ha det, eftersom islam tillåter slaveri. Och islam får ej ändras.
    Nej, så enkelt är det inte.

Du kan ha sex med din hund om du vill, för sverige TILLÅTER det (men skulle du verkligen göra det, eller skulle ditt sunda förnuft sätta stop för det?)

Nivåsänkning, jag vet, men varför inte? Nivån är ju tyvärr redan satt.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-27 22:23:03 följande:
    Jag har aldrig sagt att muslimer MÅSTE ha slavar, jag har sagt att dom FÅR.Islam tillåter det än idag. Och kommer alltid att tillåta slaveri.
    Så då står vi inför samma princip alltså.
  • Beautifully Human
    Henom skrev 2009-09-28 11:15:11 följande:
    Puss - Oroad är jag väl inte precis, men visst finns det dårar överallt. Och mycket grymheter har genom historien (och ännu) rättfärdigats med religion. Det är ju knappast nån nyhet.
    Och om inte religionen fanns skulle dårarna hitta ett substitut, TRO MIG.
    Tittar man närmre på dagens orättvisor och konflikter, ser man att religion inte alls spelar den största rollen, så att påstå det är rätt och slätt fel.
Svar på tråden slavar / Mohammed