Inlägg från: Bevabus |Visa alla inlägg
  • Bevabus

Labdradoodle

Jag är intresserad av att skaffa en labradoodle. Någon som vet om det finns ett hundhem eller uppfödare i närheten av Västerås som har såna? Det behöver inte vara jättenära Västerås, men man vill ju helst inte åka genom hela Sverige för att skaffa hunden liksom

• Svar på tråden Labdradoodle
  • Bevabus

Det är inte så jätteviktigt att får just den sorten, och det finns ju knappt några sådana i Sverige. Men jag är intresserad av den efter att ha läst om kvalitéter som jag söker hos en hund. Varför just denna känns rätt är irrelevant i min tråd tycker jag

Mrs Winter skrev 2009-09-26 15:02:13 följande:

Vilka egenskaper hos hunden är det som fått dig att välja just den kominationen labrador+pudel?
  • Bevabus

Det var ingen öm tå. Och jo, jag tycker det är irrelevant för det enda jag ville veta var om du visste något djurhem eller liknande i närheten av Västerås som har denna ras. Så kan du svara på den frågan eller ej? Det vore väldigt vänligt av dig om du kunde göra det. I övrigt så fokuserar jag på hundens egenskaper på andra ställen än FL.

Mrs Winter skrev 2009-09-26 16:32:19 följande:

Irrelevant för tråden kan det knappast vara el hur? Det är väl intresant att veta vad det är för egenskaper man fastnat för hos en viss hund.Men jag ber om ursäkt om det har trampats på en öm tå.
  • Bevabus

Jag vet att det inte är en registrerad ras, men det betyder inte att dem inte existerar för det. Whatever, jag ber en moderator att stänga tråden nu för jag får ju allt annat än RELEVANTA svar!

Kinya skrev 2009-09-26 16:51:14 följande:
    Det är ingen ras...
  • Bevabus

Tack till er som gav mig relevanta svar! jag kommer att leta vidare efter tills jag hittar hunden som passar mig bäst

Svar på tråden Labdradoodle