• TB1

comviq surf

hej!

jag undrar om det är någon som använder sig utav comviq surf?
    är det bra? det jag inte förstår är om man laddar för en månad får man då sitta och surfa hur mycket som helst då under den månaden? eller kan pengarna ta slut?

• Svar på tråden comviq surf
  • inze

Nja pengarna tar nog inte slut utan räcker en månad så länge trafikvolymen inte går äver 5 GB:

Tanka Surf med Dagssurf, Veckosurf eller Månadssurf!
    Du kan när som helst ladda på med ytterliggare surf och din surfvolym ökar. När din tid har gått ut, kommer ditt Comviq Surf att avaktiveras och du måste fylla på med mer surf. Comviq Surf finns med:

- Dagssurf (29 kr och max 0,5 GB)
    - Veckosurf (89 kr och max 1 GB)
    - Månadssurf (249 kr och max 5 GB)

• TB1
    inze skrev 2009-09-26 22:12:38 följande:
    Nja pengarna tar nog inte slut utan räcker en månad så länge trafikvolymen inte går äver 5 GB:Tanka Surf med Dagssurf, Veckosurf eller Månadssurf!Du kan när som helst ladda på med ytterliggare surf och din surfvolym ökar. När din tid har gått ut, kommer ditt Comviq Surf att avaktiveras och du måste fylla på med mer surf. Comviq Surf finns med:
    - Dagssurf (29 kr och max 0,5 GB)- Veckosurf (89 kr och max 1 GB) - Månadssurf (249 kr och max 5 GB)
    men det jag inte förstår är trafikvolymen? hur kan den gå över som?
  • inze

5 GB är ett mått på hur mycket datamängd du får ta emot. Telia förklarar det så här på sin sida:

Hur mycket data kommer jag att skicka och ta emot?
    Hur mycket datatrafik du använder beror på vad du gör. Bra att veta kan vara att 1 MB är ca 1000 KB och att 1 GB är ca 1000 MB

Några exempel:

• Ett vanligt e-post meddelande med endast text är ca 5-15 KB
    • Googles startsida är ca 5 KB
    • Aftonbladets startsida är ca 2 - 3 MB
    • Att ladda ner en låt är ca 4 MB

• TB1
    inze skrev 2009-09-26 22:42:21 följande:
    5 GB är ett mått på hur mycket datamängd du får ta emot. Telia förklarar det så här på sin sida:Hur mycket data kommer jag att skicka och ta emot?Hur mycket datatrafik du använder beror på vad du gör. Bra att veta kan vara att 1 MB är ca 1000 KB och att 1 GB är ca 1000 MB
    Några exempel:
    ? Ett vanligt e-post meddelande med endast text är ca 5-15 KB? Googles startsida är ca 5 KB? Aftonbladets startsida är ca 2 - 3 MB ? Att ladda ner en låt är ca 4 MB
    ok men om man bara sitter ocg läser bloggar och som vanligt bara tittar på saker så borde väl det räcka eller?
  • inze

Ja det borde nog det. Är väl film som "kostar" mest.

Svar på tråden comviq surf