• heartgirl

mjölkfri ersättning, Nan eller amma?

Med första barnet ammade jag ca 3 mån sen behövde hon tillägg och fick då nutramigen för jag misstänkte mjölkallergi...hon reagerade så fort jag drack mjölk m.m.
    Nu med andra barnet känns det som det kan vara det igen fast inte så illa som första barnet, ammar helt än så länge men jag känner att jag knappt kan äta nått längre. TROR hon reagerar på mjölk också men mjölksås går bra och ost m.m. men efter glass eller ett glas ren mjölk blir det tokgalet dagen efter.. funderar nu på att ge ersättning istället för varken dottern eller jag mår ju bra av detta grubblande o magknipandet.....

vågar man prova NAN eller ska man skaffa nutramigen? enligt sköterskerna skulle jag utesluta mjölkprodukter helt i tre veckor innan dem skriver ut nutra.....förra dottern fick det direkt eftersom vi misstänkte det..Men idag när hon är tre år tål hon all mjölk....

• Svar på tråden mjölkfri ersättning, Nan eller amma?
  • sarsparis

då hade jag gjort som sköterskan sagt, köra 3 v mjölkfritt och sen isåfall få nutra på recepet. det är ju svindyrt annars. hade inte vågat köpa vanlig ersättning.

Svar på tråden mjölkfri ersättning, Nan eller amma?