• JHO

En fråga från min pojkvän!

Min kille undrar alltid varför tjejer som är ute och promenerar knyter tröjan runt midjan, vilket jag oxå gör. Jag säger att det är för att man är för varm och det är smidigare att knyta den runt midjan än att bära den i handen.

Men han hävdar att alla tjejer gör det för att dölja sin rumpa!!!! Jag argumenterar naturligtvis emot, visst nån enstaka kanske tänker så men 99% gör det för at man är för varm.
    Mne han undrar fortfarande varför man bara inte håller den i handen. Tänk efter, hur ofta ser man en kill på promenad med en tröja runt midjan???

Min teori är att kvinnor genetiskt vill ha båda händerna fria för att pyssla om barnen. Vad tror ni om den förklaringen????

• Svar på tråden En fråga från min pojkvän!
  • CB72

TS- han kommer nog att jubla för att an har rätt

• Wilja

Njae, är ju ganska värdelöst sätt att dölja rumpan på, då ser den ju bara större ut! (om det är därför man vill dölja den)

• Karisma

Jag knyter då inte frivilligt tröjan runt midjan utan bara i nödfall..För att rumpan ser tyvärr bara större ut om man knyter den i midjan...Vem orkar egentligen bära den i handen???

Kram K.

• mymlan77

Har aldrig knytit den runt midjan för å dölja min rumpa :) Har aldrig ansett den behövs döljas... ;) Sen ser man bara såååå mkt större ut, med en tröja runt midjan... Utan knyter jag tröjan runt midjan, så är det för att jag e varm å inte vill bära runt tröjan... MEN jag är nog en sån som helst BÄR tröjan i handen... Har mer behov av att bära på nåt, än å ha händerna fria :)

• CEEN

jag tänker itne alls på att dölja rumpan, den är så stor så den syns ändå!!!!! det är väl bara för att det är bästa stället att ha tröjan på när man power walkar och har blivit för varm.

• Mesangium

uppenbarligen olika för olika tjejer

är man ute och det är varmare än man trott, så knyter man den ju helst runt midjan för att ha den i handen där den slänger och är i vägen är ju bara dumt. brukar iofs ibland ha den över ryggen också.

om man däremot medvetet har tröjan runt midjan utan att man trott det var kallt etc, så är det väl för att dölja rumpan då. beror väl på om man tycker att man har något att dölja. personligen tror jag att rumpan ser dubbelt så stor ut med en tröja över.

tycker det var en lustig teori, men att det skulle vara generellt är ju bara dumt att tro. och att kvinnor "genetiskt" vill ha händerna fria för barn tror jag inte alls på. i så fall skulle väl män vilja bära på pinnar, eller smyga i buskarna istället för att gå på gångvägen. tss..

• TheReLe

Knyter aldrig runt midjan, det gör mig bara irriterad.
    Bästa sättet att dölja rumpan på torde väl vara att ha ett par tajta jeans som håller fast ich trycker ihop rumpan? Lägg sedan till en tröja som slutar mitt på rumpan så är man ju en kalaspingla
    lägger hellre överbliven tröja i vagnen om den är med eller över axlarna eller håller i ena handen. Men det är jag det..

• JHO

Kul med så många svar!!!!

Nej jag vet inte om det är genetiskt att tjejer skulle vilja ha händerna fria, det var bara en teori, mest uttalad för att pojkvännen skulle få nåt att fundera på.....

Jag håller oxå med om att rumpa faktiskt ser större ut om man försöker dölja dne med en tröja....

kramar till alla era roliga svar!!!!

• Linda och Fredrik

Jga håller med TS. Knyter oxå min tröja oftast runt midjan då det är för varmt att ha den på mig. Dölja rumpan??? Haha då behövs det mer än en tröja

• Alle

Män tenderar ju att knyta den runt halsen - är det för att de ska mer bredaxlade ut?

• Jindra

Den tröja existerar inte som skulle kunna dölja min rumpa...jag gillar inte ha saker i händerna när jag promenerar, ibland pallar jag inte ens hålla min pojkvän i handen...ibland knyter jag dock min runt halsen, fast den sitter bäst i om knyter den i midjan (om den når runt vill säga)

• Alle

Själv så knyter jag den runt midjan för att jag inte gillar att bära den i handen eller över armen, inte för att dölja min rumpa - jag har en riktig "killrumpa" - obefintlig mao...

• Danbala

Jag hänger min över axelväskan. Annars skulle jag nog helst hålla den i handen, är jag för varm är jag antagligen det om rumpan och midjan med. Den genetiska förklaringsmodellen låter i mina öron lite långsökt.

• Madam

Gillar inte att hålla nått i händerna, och promenerar jag med min pojkvän så är det ju för att jag ska kunna hålla honom i handen lättare

• Miss Cee

Nja, genetiken ger jag inte mycket för i det här fallet...

Jag har en tröja knyten runt midjan, just för att jag är varm, och inte behöver den just då. Jag hatar att ha saker i händerna, har aldrig enhandväska som jag måste hålla i handen eller har lånboken där etc. Det är begränsande, och jag riskerar alltid att lägga bort det.

Har försökt ibland att lägga tröjan över axlarna, som en sjal (så som killar jag sett gör när de inte vill ha tröjan på sig), men då riskerar jag att tappa den, och om jag knyter den så halkar den ner ocg jag får knuten under hakan. Så det alternativet går också bort.

Anledningen till att män hellre har tröjan över axlarna tror jag är att de inte vill markera midjan och rumpan på det sätt som blir om man knyter tröjan där. Män ska ju oftast ha en rak siluett, så därför tror jag de flesta män utan atttänka på det väljer att inte markera sin midja.

• Konvaljen

jag knyter min om axlarna och inte om midjan för att jag tycker att man får större rumpa om man knyter den runt midjan, det blir bredare liksom...

• halstabletten

Jag knöt alltid min runt midjan i högstadiet, för då var det "trendigt" att ha tröjan så (och jag hade defintivt inga barn på högstadiet...När jag blev äldre började jag istället knyta tröjan över axlarna, eftersom jag såg ut att ha en större rumpa om tröjan hängde runt midjan.

Svar på tråden En fråga från min pojkvän!