Jag älskar och hatar honom samtidigt!
Jag och mitt ex separerade för ett tag sedan. Vi har haft det struligt ett längre tag och det fanns ingen annan utväg. Dock så väntade vi nog för länge, allting eskalerade och det slutade bara med hårda ord och elakheter utan någon gräns.
Vi har barn tillsammans och måste därmed ha kontakt. Vilket självklart är jobbigt. Jag pendlar mellan ren och skär ilska och hat och kärlek. För visst älskar jag honom fortfarande. Jag är säker på att vi inte kan leva ihop, inte vi tillsammans, men jag älskar honom och för tillfället har jag haft flera dagar på rad där jag nästan förgåtts av saknad och sorg.
Jag vet inte hur jag ska bete mig, på vilket ben jag ska stå. Jag blir galen och så ska man stå här och vara glad och ha en fungerande relation för barnets skull fast vi fortsättningsvis bara säger elaka saker till varandra.
Jag önskar jag kunde trolla. Jag vet inte hur, men jag vill bara ha ett trollspö som ger mig möjlighet att göra allting bra. Jag trodde jag skulle dela mitt liv med den här mannen, jag trodde han var mannen i mitt liv. Jag trodde vi skulle leva tillsammans för evigt.
Och så sitter vi här, idag. Jag blir galen och det gör bara ont.