• Amazina

Hur tacka för gästvänligheten?

Vi bor nu 8 dagar hos min mans bror i en lägenhet i NYC. Jag försöker städa, diska, handla mm för att underlätta för dem vi bor hos, Men det känns som att man vill tacka dem rejält för att vi får bo här. (Att bo lika länge på hotell på Manhattan hade ju kostat skjortan!!) Vet dock inte vad jag ska fixa... Prylar till hemmet funkar inte! Funderar på bättre restaurangbesök, spabehandlingar, presentkort mm...

Någon som har förslag??
    Vad bör presenten kosta??

• Svar på tråden Hur tacka för gästvänligheten?
  • FlickaMedGuld

Jag tycker du "gör rätt för er" som hjälper till så mycket som möjligt med hushållssysslorna. Sånt uppskattar jag när jag har gäster hemma hos mig

Nu är det ju din svåger ni bor hos så det är ju familj. Hur nära står ni varandra? Jag ser det som alldeles självklart att min svåger med flickvän skulle kunna bo hos oss hur länge de vill utan att behöva tacka oss på något sätt, bara de hjälper till som du gör nu.

Om ni har en väldigt nära relation så kanske det känns konstigt för dem om ni tackar genom en för dyr present? Kan ni inte bara gå ut allesammans på en fin restaurang, typ sista kvällen som ni bjuder på. Det hade nog jag uppskattat mest.

• mion

Laga en fin middag hemma då visar ni uppskattning =)

• Amazina

Ja, det får nog bli restaurangbesök någon dag och kanske någon liten present. Typ vin eller något... Tack för att ni svarade!

Svar på tråden Hur tacka för gästvänligheten?