• thiasvovve

Värdelös körskola! " långt"

Hej
    Jag har gått en sk. intensivkurs i Kungälv och känner ett otroligt missnöje.
    Dels att ha fått olika lärare som dels lär ut olika.
    Började med att läraren hade synpunkter på mitt sätt att köra i rondeller.
    Han sade,sakta ner,bromsa,växla till 2an,krypkör i rondellen sen gasa dig ur.
    Detta lät han mig öva på 3 dubbellektioner,sen kommer skolchefen och säger att jag skall anpassa farten och undvika onödiga stopp,och anpassa farten efter miljön.

Sen körde jag med en tant 3 dubbellektioner som sa att jag skulle köra på 4an i stadstrafik (ecodriving)medans de två andra lärarna sa att jag skulle köra på 2an,och när jag sa att den andra sade att jag skulle köra på 2an så sade hon att hon minsann hade lägre erfarenhet m.m.
    Otroligt spydig,otrevlig och gjorde mig totalt blockerad i tänket.

Sen att de har olika övningar som man måste bli godkänd i för att kunna gå vidare istället för att "detta behöver du öva på" efter varje lektion.
    Du behöver nog en 10 lektioner till för att kanske bli "godkänd".
    Har nu hoppat av skolan och skall köra upp privat...

Skall ta några lektioner från en annan skola,är säker på att jag kommer lära mig mer på en lektion där än 6st på denna skola...
    Har mailat dem om att kompensera,men chefen där verkar inte vilja gå mig till mötes...

• Svar på tråden Värdelös körskola! " långt"
  • thiasvovve

Ahh,missade en del info.

Var egentligen inget prat om 4an i rondell,utan att hon tyckte att jag skulle köra på 4an i tät stadstrafik där det var 30km/h.
    Sorry att jag missade att skriva det...

• thiasvovve

Har tyvärr redan haft en lång mailkonversation,men han ger sig inte.
    Min far tyckte det var konstigt med deras sätt att lära ut,fram till chefens (utbildningsansvarige) lektion,efter den så började jag köra som innan jag började på skolan.Tänker gå vidare och rådfråga på vägverket och KO,samt kanske t.o.m ARN...

• thiasvovve

Tycker ni att man kan kalla detta intensivkurs när man inte får göra samtliga övningar (efter Vägverkets riktlinjer) under utbildningen,utan behöva ta en massa fler lektioner???

• thiasvovve

Det som jag mest blir förbannad på är att 6-8 lektioner har handlat om att den första läraren viljat att vi skulle ändra mitt sätt att köra i rondeller,han pratade om att jag skall släppa gasen,bromsa,växla till2an försätta bromsa,och krypköra genom rondellen och sen gasa mig ut.
    När jag körde med utbildningschefen så tyckte han helt annat,att jag skulle försöka att anpassa hastigheten efter andra och ha flyt igenom,detta sätt var PRECIS som jag körde innan och när jag började skolan...
    Trodde inte helt säkert mig klara intensivkursen på 18lektioner,men tycker att de skall gå igenom samtliga övningar,och om man inte blir "godkänd" så skall man själv få välja om man vill ta extra lektioner för att bli "godkänd",eller välja att köra upp privat.

• thiasvovve

Jag anser dels att de lektioner där den första läraren sa att jag skulle krypa igenom,och då fick lära mig att ändra mitt körsätt,för att sedan göra som chefen sade,alltså det sätt som jag körde innan skolan,jag ser till att överblicka hur läget är i mycket god tid,och anpassa farten efter miljön.
    Han verkar inte förstå mig det minsta tyvärr,min far som aldrig brukar vilja gå in i konflikter tycker det är så otroligt dålig skola jag gått på.
    Enligt honom så tycker han det är konstigt att jag inte kan säga VAD jag har lärt mig efter dubbellektionerna.'
    Jag har fått tillbaka pengarna för de lektioner jag hoppade över.
    Jag anser efter att pratat med många olika personer att få tillbaka för minst 12 lektioner c:a 5000:- pga att de givit mig så olika "utbildning"
    Jag brukar aldrig vilja strida pmot företag,men när de utfört ett sådant dåligt arbete.

• thiasvovve

Ja det har han,fast han slingrar sig och svarar inte på min kritik,utan bara på det han anser har blivit godkänt.

• thiasvovve

Stort tack Noblesss för alla råd och stöd.
    Har bokat in 2 lektioner hos Bosses för att kolla vad de anser...:O)

• thiasvovve

Fanns tyvärr ingen möjlighet då de är så uppbokade och jag skall göra förarprovet i mitten på Oktober. :O)

• thiasvovve

Jag känner mig 100% redo.Teorin sitter som handen i handsken (klarade TK´s svåraste frågor med 70 av 70 på 7min.) stort tack för all hjälp

• thiasvovve

Tog 1st enkellektion på Bosses trafikskola idag,och det är helt otroligt vad jag kände att den gav mig så mycket mer än flera dubbellektioner på DITT KÖRKORT!
    Här fick jag både posetiv och negativ kritik,förklaringar m.m. dessutom ett papper med på vilka saker han tyckte jag behövde tänka på.

• thiasvovve

Har kontaktat Transportstyrelsens granskningsnämnd för trafikskolor och skolar kommer nu att granskas.Personen därifrån tyckte det var förjäkligt dåligt gjord utbildning...

Svar på tråden Värdelös körskola! " långt"