• Trikarn

Otto bock barnvagn i ny tappning

Vi har fått låna en barnvagn från hab, då C börjar bli tung samt hoppar i vagnen.

Det blev en very ugly otto bock i ngt blått tyg med små vita mönster på.

Den är tung, aptung o ack så ful!!

tyngden kunde jag inte göra något åt, men nu har jag pimpat den, Lisa style

har lagt bilder i bloggen, länk till den finns på min sida

• Svar på tråden Otto bock barnvagn i ny tappning
  • 060810

Såg att du klär om vagnar! :p
    Vad tar du för att klä om en råful Bingo? :p

• Trikarn

schnappi, svarar dig privat

• Trikarn

Ni som har mönster till olika knasvagnar, får gärna dela med er

• kerstin71

ÄR det någon som har bingo eller otto bock (ungefär samma sorts vagn) som har fått tag i en åkpåse nu inför vintern. Hab hade inga bra förslag till oss men visst måste det finnas som tillbehör?

Gillar också att piffa till vagnar, vi har UJ hemma och bingon på specialdagiset, orkar inte lyfta den i och ur vagnen, väger ju dubbelt så mycket som UJ:n men så klart sitter han ju bra och man kan ha honom mot sig.

Ska titta in till dig trikarn och få lite tips ,-)

//Anna

stolt mamma till Linus 03, Markus 06 & Fredrik maj 07
  • Trikarn
    kerstin71 skrev 2009-09-28 23:34:51 följande:
    ÄR det någon som har bingo eller otto bock (ungefär samma sorts vagn) som har fått tag i en åkpåse nu inför vintern. Hab hade inga bra förslag till oss men visst måste det finnas som tillbehör? Gillar också att piffa till vagnar, vi har UJ hemma och bingon på specialdagiset, orkar inte lyfta den i och ur vagnen, väger ju dubbelt så mycket som UJ:n men så klart sitter han ju bra och man kan ha honom mot sig.Ska titta in till dig trikarn och få lite tips ,-)//Anna
    jag har en höståkpåse som syrran sytt, men ska sätta mig o sy en vinteråkpåse nu till otto bock vagnen, att köpa funkar inte, då jag iallf, behöver ha en som är längre än de som man köper ( och snyggare)

Har du insatts då till Uj, som stöttar?
  • 060810

Jag har med funderat på detta med åkpåse nu till vintern.
    Vi har en Bingo, och kommer aldrig få något utskrivet från hmc, det kan jag lova. Även om sjukgymnasten säkert hade gått med på det, så hade hmc ifrågasatt det, det kan jag lova.
    Vi har bråkat om att få ut en sufflett som vi nu ska hämta på fredag, men det känns inget bra att behöva bråka jämt... Så åkpåse kommer jag inte bråka om, men vad för någon ska man ha annars? Finns det ens någon som passar??

• Little Ms Chatterbox
    060810 skrev 2009-09-29 08:28:24 följande:
    Jag har med funderat på detta med åkpåse nu till vintern. Vi har en Bingo, och kommer aldrig få något utskrivet från hmc, det kan jag lova. Även om sjukgymnasten säkert hade gått med på det, så hade hmc ifrågasatt det, det kan jag lova. Vi har bråkat om att få ut en sufflett som vi nu ska hämta på fredag, men det känns inget bra att behöva bråka jämt... Så åkpåse kommer jag inte bråka om, men vad för någon ska man ha annars? Finns det ens någon som passar??
    Till mina tvillingar så tog jag ett fleecetyg (stavas det så?). Mätte från huvudet net till fötterna och upp igen lagom till hakan. Sen satte jag tryckknappar i båda sidorna. Inte ett stygn behövdes
    Jag kan inte hålla på och sy och pyssla pga min nervskada i handen, kan inte göra pincettgrepp. Och köpa 2 åkpåsar blev dyrt, tvillingvagnen är ganska smal i sitsen så det fick inte vara för mycket extra "lull" runt omkring.
  • Jontesfru

Det finns en åkpåse till Bingon, men i Skåne får man inte den som hjälpmedel utan den får man stå för själv. Kostade tydligen 4000kr exkl moms alltså tillkommer 25%... och den är fulare än vagnen...

Mamma till Anton 12år och Axel 2 år
  • Jontesfru

det finns något som heter cab-on (se www.rosendesign.se) som kan användas till bingon. men det är ju bara ovanpå men man kan ju ha ett lammskinn eller så undertill???

• Jontesfru

vad jag eg. skulle skriva var att du hade ju fått till den otroligt fint. vilken skillnad!!!

• Trikarn

jo fast cab-on är mer som ett vindskydd, blir juhinte lika mysigt som en åkpåse, och inte lika värmande

men dom är fina, kollade själv på ett sådant på mässan i höstas

Svar på tråden Otto bock barnvagn i ny tappning