• Anonym

Om han säger att han älskar mig...

Vi är inte tillsammans men han säger ofta att han älskar mig. Tror du att man säger så starka ord som "jag älskar dig" utan att mena det? Varför säga det om man inte menar det?

Jag har lite svårt att tro på honom nämligen så därför frågar jag här.

• Svar på tråden Om han säger att han älskar mig...
  • Anonym

Vinner vad? Är det inte förnedrande att säga till en person om och om igen att man älskar denne om man inte gör det?

Silverkatten06 skrev 2009-09-27 21:18:00 följande:
    Klart det finns folk som säger "Jag älskar dig" utan att mena det. Varför? För att de vinner något på det...
  • Anonym

Det är omöjligt att svara på utan att känna er. Man kan också älska människor utan att vara tillsammans. Jag har vänner av motsatt kön som jag älskar. Vi har heller inga problem med att prata om att vi tycker om varandra.

• Anonym

Jag förstår hur du menar. Huruvida han älskar mig som vän eller flickvän spelar kanske mindre roll utan jag undrar bara om han menar att han älskar mig som han säger eller om det kan vara en lögn? Hur troligt skulle det vara i såna fall? Han säger det ofta i situationer när vi beter oss som ett par som är tillsammans.

Anonym skrev 2009-09-27 21:21:39 följande:
    Det är omöjligt att svara på utan att känna er. Man kan också älska människor utan att vara tillsammans. Jag har vänner av motsatt kön som jag älskar. Vi har heller inga problem med att prata om att vi tycker om varandra.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-27 21:27:27 följande:
    Jag förstår hur du menar. Huruvida han älskar mig som vän eller flickvän spelar kanske mindre roll utan jag undrar bara om han menar att han älskar mig som han säger eller om det kan vara en lögn? Hur troligt skulle det vara i såna fall? Han säger det ofta i situationer när vi beter oss som ett par som är tillsammans.
    Det är ju som sagt omöjligt att säga utan att känna er.

Vad har ni för relation? Säger han det innerligt eller skämtsamt? Varför misstänker du att han inte menar det?
  • Anonym

Det känns som om han menar det. Tror jag. Men jag vet att han har ljugit om det för vissa av sina gamla flickvänner. Visserligen har han sagt det till mig väldigt länge men jag är lite osäker som sagt. Han kan säga det när vi pratar i telefon, när vi lägger oss, när han skickar ett sms och lite när som helst under dagarna. Han säger det både nykter som onykter. Han säger det inte på ett skämtsamt sätt det är jag säker på åtminstone. Ibland ler jag till svar, säger ingenting alls och ibland säger jag att jag älskar honom också. Om jag försöker diskutera det på ett snyggt sätt så säger han att det är klart han menar det. Men det kanske han sa till sina ex också vad vet jag.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-09-27 23:20:31 följande:
    Det känns som om han menar det. Tror jag. Men jag vet att han har ljugit om det för vissa av sina gamla flickvänner. Visserligen har han sagt det till mig väldigt länge men jag är lite osäker som sagt. Han kan säga det när vi pratar i telefon, när vi lägger oss, när han skickar ett sms och lite när som helst under dagarna. Han säger det både nykter som onykter. Han säger det inte på ett skämtsamt sätt det är jag säker på åtminstone. Ibland ler jag till svar, säger ingenting alls och ibland säger jag att jag älskar honom också. Om jag försöker diskutera det på ett snyggt sätt så säger han att det är klart han menar det. Men det kanske han sa till sina ex också vad vet jag.
    Är ni KK?
  • Anonym

Nej det är vi inte. Men jag antar att du menar att han skulle kunna ljuga om att han älskar mig om vi vore kk? Han har visat och sagt rakt ut att han vill ha ett riktigt förhållande med mig.

Anonym skrev 2009-09-27 23:40:08 följande:
    Är ni KK?
  • Anonym

Så han har sagt till sina gamla flickvänner att han älskar dem och ljugit. Samtidigt så undrar du om man verkligen ljuger om en sådan sak, och tror att han är ärlig mot dig?

Lyssna på vad han säger. Han är ju uppenbarligen helt kapabel att ljuga om en sådan sak. Inte en man jag skulle lita på.

• Anonym

Jag håller fullständigt med dig. Men saken är ju den att vi inte är ihop så han "behöver" ju inte ljuga för mig om det så varför säger han det i tid och otid då om han nu ljuger?

Anonym skrev 2009-09-27 23:56:52 följande:
    Så han har sagt till sina gamla flickvänner att han älskar dem och ljugit. Samtidigt så undrar du om man verkligen ljuger om en sådan sak, och tror att han är ärlig mot dig? Lyssna på vad han säger. Han är ju uppenbarligen helt kapabel att ljuga om en sådan sak. Inte en man jag skulle lita på.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-09-27 23:52:18 följande:
    Nej det är vi inte. Men jag antar att du menar att han skulle kunna ljuga om att han älskar mig om vi vore kk? Han har visat och sagt rakt ut att han vill ha ett riktigt förhållande med mig.
    Jag menade inget, det var bara en fråga. Det verkade som att ni har en ganska intim relation. Om ni vore KK skulle det ju kunna vara så att han försökte hålla dig kvar, genom att spela på dina känslor.

Nu är ni ju inte kk så då spelar det ingen roll. Vad känner du för honom, älskar du honom? Är du rädd för att bli sviken om du ger dig in i en relation? ur länge har du kännt honom?
  • Anonym

Men han behöver väl inte säga till sina tjejer heller att han älskar dem? Det finns många män som aldrig säger det till sina tjejer och fruar.

Eftersom han har ljugit om det för sina tidigare flickvänner så verkar han vara en man som säger det om han tror att tjejen förväntar sig det. Du skriver att ni agerar som om ni vore tillsammans, kanske tror han att du då förväntar dig att han ska säga det? Säger du det tillbaka?

Anonym skrev 2009-09-27 23:58:29 följande:
    Jag håller fullständigt med dig. Men saken är ju den att vi inte är ihop så han "behöver" ju inte ljuga för mig om det så varför säger han det i tid och otid då om han nu ljuger?
  • Anonym

Vi har absolut en intim relation och har umgåtts i oj... 14 år kanske eller nåt sånt. Jag är rädd för att bli sviken av honom det kan jag inte förneka men det är inte hela orsaken till att jag inte inleder en seriös relation med honom. Ibland kan han säkert tro att jag förväntar mig ett jag älskar dig men verkligen inte så ofta som han säger det. Dessutom är det alltid han som säger det först i alla lägen.

Svar på tråden Om han säger att han älskar mig...