• Anonym (knas)

Är det bara jag som är så här? Bekräftelse och relationer...

Jag vet inte vad jag håller på med

Jag har nyligen separerat med mina barns far och det var ingenting oväntat. Jag har bara inte orkat ta steget tidigare. Det är jobbigt och svårt att få det att fungera med barnen, som är 3 och 5 år. Han är bitter och arg. Jag är trött.

Som en spark i rumpan, för att lämna honom, så fanns det såklart en annan. Jag skriver såklart, för det har gått upp för mig att det är så jag fungerar. Allt har känts bra med "den nye" fram tills nu.

Det känns som om att jag bara ville få honom och nu när jag har honom så vill jag inte längre. Jag vill inte tillbaka till barnens far, så det är ingenting sådant.

Jag orkar inte med mina svängningar, men inser när jag tänker tillbaka på mina relationer att det är så jag alltid fungerat. Jag lämnar ingen förrän jag har något nytt, iallafall på G. Men jag är bara förälskad och kär tills relationen fördjupas, eller kanske, tills den blir mer vardaglig. Jag är desperat ute efter bekräftelse och jag hatar att vara så!!!

Nu känner jag att jag måste försöka ta tag i det här, mina relationer till män. Men det är ju så jobbigt att dumpa "den nye" nu, efter allt vi gjort och så har vi ju fått kämpa en del för att få vara tillsammans.

Är det bara jag som fungerar såhär? Borde jag söka hjälp? Hos vem?

• Svar på tråden Är det bara jag som är så här? Bekräftelse och relationer...
  • Anonym (känner igen mig)

Jag vet precis hur du känner..jag har gjort likadant sen jag var 15 år och tills jag träffade barnens pappa. Vi var tillsammans i 7 år och har 2 barn på 3 o 5 år. Vi separera i vintras och har en bra relation nu. Först nu har jag tagit tag i mig själv. För min del handla det om dålig självkänsla och rädlsa för att vara ensam.
    Jag hitta en jättebra terapeut som jag går och pratar med. Jag inledde en relationen med en man direkt efter vi hade separerat men precis som du så liksom tröttna jag fast jag tycker mycket om honom. Nu har jag "tvingat" mig själv att vara ensam, och i början var det jättesvårt, men jag insåg att jag att jag måste vara med mig själv och lära känna mig. När jag inte har barnen passar jag på att gå på yoga, ta promenader och bara mysa med mig själv.
    jag är mycket gladare människa och mamma nu!!
    Den mannen jag började träffa var väldigt förstående och vi har sagt att just nu får det va, men kanske i framtiden..?

Hoppas verkligen det går bra för dej!
    Kram

Tänkte bara tillägga att vi hade det också jobbigt ibörjan med barnen och exet va arg, men jag höll mig lugn och då lugnade sig också exet och vi har fått till en superbra relation vilket också ger glada och trygga barn!!
    Det tar bara lite tid! Va stark

• Anonym (knas)

Men familjerådgivning ensam?

Tack för dina inlägg (känner igen mig)!
    Jag vet att jag måste göra som du, men jag känner mig dels rädd för att vara ensam (för jag vet att jag när jag väl är ensam inte kommer vilja vara det) och dels så elak mot "den nye". Han har också lämnat sitt tidigare förhållande, och det tror jag är ganska så mycket för att vara med mig.

Bläääääää!

Ja, jag vet..jag ville inte heller vara ensam i början och det klia ordentligt i fingrarna när man sitter hemma själv på kvällen och funderar på om man skulle ta o skicka ett sms till "den nya". Men jag har lyckats stå på mig för jag behöver verkligen min tid och jag hoppas att han finns kvar när jag är redo. Gör han inte det så va det kanske inte meningen,så försöker jag tänka..men jag vet, det är skitsvårt i början. Man måste bara liksom komma över den tröskeln.

• Anonym (knas)

Ja, att vara ensam med sina tankar och känslor är jätteläskigt ju, men det känns som något jag måste göra!

Vet någon om man kan gå till familjerådgivningen ensam?

Familjerådgivningen vet jag inget om, men ring o fråga!
    Själv går jag till en samtalsterapeut..gäller bara o hitta en man trivs med!

• Lyktan

Jag har varit exakt likadan. Fick jag inte bekräftelse från andra så kände jag mig själv värdelös och övergiven.
    Det hela ändrades när jag tillslut var tvungen att gå ur en relation med en man som bara orsakde trubbel.
    Tidigare har jag mer eller mindre gjort så att killarna väljer att gå, har betett mig riktigt dumt och intalat mig själv att det är dom som valt att gå.. Jaja, bara gå till nästa.

Men som sagt, den gången jag själv blev tvungen att ta steget till ensamhet gjorde mig säkrare i mig själv och efter det blev allt så mycket enklare.
    Jag strävade inte efter någon annans uppmärksamhet utan jag var självständig för första gången. Det var en riktigt skön känsla.

Jag tror att det handlar om att komma till insikt, och det har du TS gjort, det är det viktigaste. Nu när du vet hur det är, så är det lättare att kunna rätta till det.
    Antingen tar du hjälp av en kurator eller så jobbar du med dig själv. Hoppas bara det blir bättre, för du kommer må toppen när du blir din egna bekräftelse

Lycka till

Svar på tråden Är det bara jag som är så här? Bekräftelse och relationer...