• andeta

Glass eller Godis? Vad tycker du?

Jag och sambon började prata om glass och godis tidigare idag, och båda blev väldigt nyfikna på vad andra tycker... Är det glass eller godis som är godast? Och varför?

Chips och popcorn och alla andra snacks räknas också in lite grann...

För mig är det helst klart glass och för sambon är det lösgodis...

Vilket innehåller mset socker? Glass eller godis?

• Svar på tråden Glass eller Godis? Vad tycker du?
  • EJai

Jag går nog i perider kring detta. Nu ligger glass på topp 1 men då är det ben&jerry eller så e det gb glass som gäller inte dem som ligger i bytta.

Chips och dipp med mumma hehe

• TeAmo

Godis kan bli för 'mycket' till slut så man tröttnar. Glass däremot tröttnar man ju sällan på! :D

• rosenknopp09

oj vad svårt... jag har också perioder i livet då jag hellre äter glass men kan ibland bli grymt godissugen på smågodis så jag får nog tyvärr säga lösgodis...
    chips o sådant går i perioder det är inget jag måste ha det är inte superviktigt.

• andeta

Jag håller med att godis kan det bli för mycket utav, men glass det blir lixom aldrig för mycket :P Jag har själv fastnat för GB 2 liters byttorna nu. den med tre smaker. Annan glass blir de lite dyrt för just nu. Kan smälla i mig tonvis med glass och det finns inget stopp alls... Kan de ha med bebben i magen att göra :P

• tjötas

Definitivt chips . Och choklad. Gärna samtidigt. Sen kommer smågodis. Glass kommer mycket längre ner på listan för min del. Gott som efterrätt ibland och gott på sommaren, men inget jag köper för att ha i soffan framför film på lördagskvällen.

• Pyttismamman

Godis! Utan tvekan. Och då ska det vara typ smågodis, inte choklad.
    Lättsaltade chips kommer på andra plats, men ingen dip till.
    Glass är inte min favorit alls, inte ens när det är varmt. Jag tror ja åt 2 glassar under hela sommaren...

• vargaa

Glass är godare än godis helt klart. Men snacks är godare än båda! Chips, popcorn, ostbågar och dipp... mumma.. :)

Tror att sockerhalten är ungefär samma i glass o godis, beror kanske på vad för godis man väljer exakt.

Svar på tråden Glass eller Godis? Vad tycker du?