p-piller biverkningar
Jag har ÄNTLIGEN efter 10 års användade av p-piller insett att jag inte tål hormonpreparat!
Jag startar denna tråd för att se hur vanligt dessa biverkningar är och hoppas även på att den ska läsa av p-pilleranvändare som inte vet att det INTE är dem det är fel på!
Från det att jag var 17 år och började med p-piller och fick min första pojkvän har jag haft problem med svamp i underlivet, får skavsår av sex och ofta fruktansvärd klåda o illaluktande flytningar i underlivet.
Så många gånger jag kontaktat, först ungdomsmottagning, och senare barnmorskemottagning. Berättat om mina besvär och blivit undersökt. Fått tips om att inte ha string, inte raka mig, inte ha tighta kläder, inte tvätta med tvål, smörj in med olja varje dag, provat nya piller. Inget har gett minsta resultat!!! Tillslut hade barnmorskan inga mer tips att ge så hon sa " Du kanske har för hårt toapapper?" Som om jag skulle riva sönder mig själv?? Eller vaddå??
Då gav jag upp och trodde att det är väl så här jag är! Bara att leva med!
Inte förrän jag o min sambo bestämde oss för o skaffa barn upptäckte jag att problemen försvann! Min lust ökade och jag fick aldrig skavsår, inga mer svampinfektioner.
Och framför allt rädslan att få ont varje gång vi hade sex försvann efter ett tag.
Jag skulle påstå att p-piller har förstört så mycket av mitt sexliv. Och jag är så sjukt ledsen för att jag misstänker att det finns många unga kvinnor ute i Sverige o världen som har samma problem och inte vet att det kan vara p-piller som är orsaken.
Tack o lov får jag nu efter vår son kommit, en KOPPARSPIRAL!!!