• LillaPärlan

utredning/gynbesök snart!! nervös:)

Om jag ska försöka dra min historia lite kort så började den med att jag var på ett vanligt gynbesök i juni pga av att min mens varit borta sen i februari. De hade inte tid med några andra prover just då sa de, trots att de visste att vi ville ha barn.. Jag fick konstaterat "normal"? pco och några tabletter för att få igång en blödning men ingen ägglossning kom igång.

Nu har jag ringt privat och fått tid om en vecka, och nu börjar nervositeten att stiga..! Någon som är mer erfaren och vill dela med sig? Vad kommer att hända? Allt jag vet/kommer ihåg(lite trött efter 40min i telefonkö:)) är att vi ska komma båda två och vi ska få träffa en gynekolog..

Tack på förhand!:)

• Svar på tråden utredning/gynbesök snart!! nervös:)
  • Peztis

Vid vår utredning för barnlöshet var jag jättenervös men det var ett jättetrevligt samtal och inte alls pinsamt. För de som jobbar med detta är ju allt detta vardag och inget konstigt.

Vi fick berätta om oss själva, hur många syskon vi hade och om det var någon annan i nära familjen som hade problem att få barn. Vi fick berätta om ev sjukdomar i familjen, jag hade tagit tempen under en längre tid så han fic se den statistiken för att se hur ägglossning osv varit, en gynkoll gjordes också.

Sedan berättade han om ev möjliga orsaker och vad man gjorde för att försöka hjälpa till.

Därefter en massa blodprov i oilka faser av perioden, mannen fick lämna spermaprov, jag fick spola äggledarna, mm.

För oss resulterade det i att de inte riktigt visste vad som var felet men att vi skulle göra icsi. Idag har vi en jättesöt son men syskon blir det inte för min kropp "vill inte mer".

Det var väl det. Ungefär...

• LillaPärlan

Tack! Det är alltid skönt att vara lite beredd på vad som ska hända. Även om vi väldigt gärna vill gå dit och ska gå dit så vill man ändå vara lite mentalt förberedd som sagt. Är funderar mycket över om det skulle vara något vi kunde gjort själva innan som vi nu måste göra efter och som drar ut på processen.. Jag är lite otålig av mig;)
    tack igen!

Svar på tråden utredning/gynbesök snart!! nervös:)