• Majsan81

Vattenfast mascara! Vad för borttagningsmedel skall jag ha??!! Tips!

Har kört mig lancomes vattenfasta mascara. Märket gillar jag verkligen men oj så fel det blev när jag valde vattenfast, ingen av mina sminkborttagningsmedel tar ju bort det ordentligt! Grr....

Vad använder ni för märken? Helst inte så dyrt. Jag vet ju att lancome har ett medel men det kostar några hundralappar och det känns verkligen dyrt.

Någon som vill hjälpa med tips?

• Svar på tråden Vattenfast mascara! Vad för borttagningsmedel skall jag ha??!! Tips!
  • Lilou

Lancome Bifacil funkar jattebra!

• Lilou

Oj da...sag att du INTE ville ha Lancome, sorry
    Kolla med Nivea...de har ett bra!

• Majsan81

Lilou: Njae egentligen vill jag inte ha lancomes för att jag tror att den är dyr. Vet du vad den kostar cirka? Nivea är i annat fall inte så dumt kanske. Tack!

• Lilou

Niveas ar jattebra! Vet ej vad den kostar i Sverige...men billig ar den iaf o funkar bra

• Majsan81

Då ska jag nog leta reda på niveas! Tack så mycket Lilou!

• Cookie83

Niveas kostar typ 30-40 spänn och finns i vilken matvaruaffär som helst

• Majsan81

Cookie83: ja det var ju billigt fast jag var mer ute efter vad Lancomes medel kostar, vet du det kanske?

• Cookie83

ha ha ha ha jaha ja, jag köpte precis lancomes hypnose mascara. Tror lancome medlet låg på typ 120 om jag inte minns fel??

• Lillstumpan

Rimmel och L'oreal har en "dubbel" ögonborttagning, alltså två vätskor i samma flaska som man skakar om och använder, kostar runt 50 - 60 kronor, använder alltid någon av dessa, de är toppen budgetremovers.

Annars, Lancomes egna, den ÄR bra fast dyr, har för mig att de ibland kan ha stora flaskor till ltie förmånligare pris då och då så då ska man passa på.
    typ runt jul, höstfester och liknande.

• Annican001

Jag vill varna för L'oréals "Eye & lip make-up remover waterproof"! Det står att den passar känsliga ögon, men det kan jag inte påstå! Jag måste använda vattenfast mascara för att mina ögon tåras så lätt och jag kisar en del, just för att mina ögon är så grymt känsliga! Den här produkten avlägsnar mascaran skitbra, men efter några dagar började ögonen sida, och bli rödkantade. (När jag använt den.) Morgonen efter vaknade jag med ena ögat halvt igensvullet! Inte alls kul. Det lade sig efter några timmar, men aldrig att jag använder den igen!

• Fru Indosaurie

Håller HELT med ovanstående.
    Har testat L'oréals "Eye & lip make-up remover waterproof" jag har INTE känsliga ögon men detta medel så sved det som s*tan och jag blev helt röd, tårarna forsade.

Har nivea nu, den är bra. Mascaran går bort lätt som en plätt och ögonen mår bra.

• Annican001

Ja, jag har oxå Nivea, men jag hittar bara den som inte är för vattenfasta produkter, så det fick bli att gå tillbaka till min gamla mascara som visserligen inte är vattenfast, men sitter på plats ganska bra iaf!

• Majsan81

Tack för alla svar! Det blidde en Nivea! Jag tror att jag är nöjd faktiskt. Erkänner att jag måste "gnugga" mer för att få bort mascaran nu än innan då jag inte hade vattenfast mascara men det kanske inte är medlet det är fel på då utan just att det är en vatenfast mascara som inte rinner av som en dans på rosor

• JoNiCa

Olja tar annars bort det mesta

• Pirran

Synd att jag inte hann med tråden från början....måste ändå få tipsa om världens bästa mascara(och jag är jättekräsen och jättekänslig) "Kanebo 38 grader", den tvättar du bort med varmt vatten!!
    Sitter verkligen som berget, trots att jag gnuggar mig i ögonen, skrattar så jag gråter och somnar med den ibland......
    Kostar runt 200 spänn(köpte min på Åhlens i Sundsvall för 175 kr)

• Majsan81

Pirran: Ja nu har jag ju köpt mig en mascara redan men jagtackar för tipset för nästa gång bill jag nog prova kanebo :)

Svar på tråden Vattenfast mascara! Vad för borttagningsmedel skall jag ha??!! Tips!