• rosenknopp80

Allt känns hopplöst... (långt inlägg)

Jag har PCO och därför har jag väldigt sällan ägglossning. Sökte hjälp för detta i augusti 2008 hos en privat gynläkare och fick hjälp att sätta igång min mens PrimolutNor och därefter hoppades läkaren på att jag förhoppningsvis skulle få igång en normal ägglossning igen. Efter 3 månader ringde jag för återbesök (hade fortfarande inte fått någon mens) och då var läkaren långtidssjukskriven. Fick rådet att söka hjälp via landstinget men då gäller ytterligare 3 månaders väntetid.

Allt kändes hopplöst men jag valde att vänta tills den samme läkaren kom tillbaka och efter sommaren i år fick jag en ny tid. Fick enkeldos Pergotime efter att ha återigen satt i gång mensen med PrimolutNor. Skulle på återbesök dag 28 (men fortfarande ingen mens) men när jag ringde för detta så fick jag veta att det var fullt just då. Därför fick jag utskrivet dubbeldos Pergotime som jag skulle börja med trots att jag inte fått mens (enda jag skulle göra var att göra ett gravtest innan). Åt den i mitten på september och nu i dag på dag 12 så får jag MENS?!?!? Vad fan!! Det är ju nu jag ska ha ägglossning!

Mitt i detta så fick min sambo svar på sina spermaprover och svaren visade på 6miljoner/ml mot normalt 20-50 miljoner/ml. :(

Är dessutom överviktig vilket jag läst mig till inte är helt ovanligt när man har PCO, har ett BMI på 37. Detta gör väl att IVF inte är aktuellt eller? Är det någon som vet hur vi skulle kunna gå vidare? Min läkare är ganska tystlåten så det känns som att jag skulle vilja ha lite mera "kött på benen" när det gäller alternativa behandlingar som jag skulle kunna fråga om!

Min dotter sedan tidigare är snart 6 år och jag känner att ska jag ha flera barn så måste det hända något snart... Gör så ont i mig när hon gråter och frågar varför inte hon får några syskon när "alla andra" får det!

Summan av allt detta är att det känns fruktansvärt hopplöst! Orkar snart inte mera! Känns skönt att få skriva av sig lite och kanske få höra era "historier" också!

Kram

• Svar på tråden Allt känns hopplöst... (långt inlägg)
  • Kajak

Trist att det blir så för er.

Men hur skulle det gå om du försöker gå ner i vikt?

Finns ork/kraft för dig att försöka gå ner i vikt? medan du försöker bli med barn?

Önskar dig lycka till.

(Känner en tjej som inte får fått mens då vi gick på gymnasiet så hon fick äta medicin för att få mens om jag minns rätt, ska träffa henne igen till våren.)

Svar på tråden Allt känns hopplöst... (långt inlägg)