• Fru O

Utekläder till en halvrörlig 7-8 månaders

Hej!

Nu börjar det bli hög tid att fixa varmare kläder till vår lilla dotter...känner att jag är ute i sista sekunden med en temperatur på 3 grader idag =) Men vi får hålla oss inne tills mamman shoppat klart...

Vår dotter på 7,5 mån älskar att vara ute, och det vill vi såklart gärna fortsätta med så långt det är möjligt! Hon vill gärna vara med nere på marken sitta, krypa runt och nu senaste veckan ställa sig mot saker och ting.

Jag behöver alltså klä henne varmt (Umeå-väder) och samtidigt gärna behålla så mycket rörlighet som möjligt. Och dessutom behöver jag hitta något som hon kan ha på fötterna, som kanske inte är skor men ändå går att stå med på marken...och så får allt såklart gärna vara så miljö och människovänligt som möjligt.

Hur ska jag börja (Har ett lånat POP vindställ jacka+hängselbyxa om man kan använda det som skal vore det ju perfekt (=ekonomiskt)) och framförallt hur ska jag tänka kring fötterna?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Utekläder till en halvrörlig 7-8 månaders
  • Barnklädesexperten

Hej.

Skalkläder fr POP är perfekt som lager 3,då det är vind och vattentätt.Jag tycker att du ska tänka lager på lager.Först närmast kroppen ett ull/polyester underställ lager 1.Som lager 2 gärna ullfrotte eller microflecce.Och till sist skalkläderna lager 3.Du kan ju alltid ta av ett lager om solen tittar fram och värmer,men det blir nog mestadels 3 lager from nu.

När det gäller fötterna skulle jag satsa på skor trots att din dotter inte kan gå än.Du kan ju alltid välja secondhand.Om hon redan reser sig så kommer hon säkert att vilja stå med hjälp ,och även gå i slutet på vintern.Du kan alltid lägga i en ull/flecce sula i sko så att du kan ha den hela vintern.Satsa gärna på en ullstrumpa i skon så att hon inte fryser om hon blir svettig.
    Om du inte vill satsa på skor är alternativet en fodrad tossa el fårskinnstossa,men som du nämner är det ju ganska kallt på backen så jag tror inte att det räcker särskillt länge,även om du väljer att sätta en ullstrumpa i.Och risken är ganska stor att det blir blöt.

Hoppas att du har fått svar på dina frågor,annars får du höra av dig igen.
    Mvh Therese

Svar på tråden Utekläder till en halvrörlig 7-8 månaders