Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:03:39 följande:
Åh NEJ äR dU SprÅkPoLIS, Va JOBBiGt FöR diG, Kom Du Inte På NågOT annAt aTT Säga. "De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar." Svenska? med invandrarbakgrund, och vars föräldrar inte bryr sig ett jävla skit om vad deras skitungar gör? (även dom svenska ungdomarna med svenska föräldrar som inte bryr sig borde bestraffas hårt) Jag vet att det finns indier som äter kossa, det finns muslimer som super och äter fläsk också. Ska låta dig vara nu så du kan leta felstavningar på internet.
Jag är inte språkpolis. Det är det sista jag är. Tvärtom tycker jag att folk gott och väl kan få göra vad de vill med språket om de nu inte vill ge ut böcker, publicera artiklar eller bedömas vetenskapligt.
Jag tänkte bara att du som vill att folk ska anpassa sig till svensk kultur skulle uppskatta att få ett par tips om hur du själv kan anpassa dig.
Det är verkligen frågan om svenska ungdomar. De är svenska medborgare. Jag bedömer inte folk utefter deras etniska bakgrund utan efter deras handlingar.
(Om du visste att det finns indier som äter nötkött, varför ställde du den fråga du ställde?)
Q.E.D.