Inlägg från: turgut |Visa alla inlägg
  • turgut

Är du oroad över invandringen?

Oroad över invandringen? Vilken invandring? Sveriges och EU:s gränser är i det närmaste stängda. Sverige har varit ett land för invandrare sedan istiden. Det finns ingen svensk som inte i någon mening är invandrare. Alla svenskar är ättlingar till invandrare.

• turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:20:34 följande:

Nej. Men vissa grupper i samhället måste inse att man MÅSTE anpassa sig. Man kan inte leka Balkankrig bara för att det är ballt.
    Vilka grupper ska anpassa sig? Muslimer? Rasister? Motorcyklister? Kvinnor?

Det går inte bara att säga "vissa". Vad menar du? Vad ska de anpassa sig till?
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande:

Schackspelarna! Vafan tror du, idioterna som bränner bilar och kastar sten på poliser, brandmän och annat här och där i vårt land (t.ex Malmö och Uppsala) Där förordar jag Deportation, får vara hur "rasistiskt" som helst, men det är min ärliga åsikt. Jag har inget emot min granne Mehemet, lika lite som min granne Berit.
    Och dessa "idioter" kommer från balkan? Och de gör det de gör för att de inte är anpassade.

Jag tycker också att folk ska följa lagar. Men jag fattar inte vad balkankriget har med att svenska ungdomar revolterar?

Tror du att vi kan lösa samhällsproblem med deportering?

Vilket sorts samhälle skulle det skapa?
  • turgut

Och om min fru. Som har finskt påbrå skulle begå ett brott, ska hon också deporteras?

Hur många generationer tillbaka ska vi leta? Jag är typ trettiotvådjedels belgier. Ska jag deporteras om jag kör på fyllan?

• turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:41:32 följande:

balkankrig va ett ord bara, jag hade kunnat skriva Vietnamkrig eller annat. Ja deportation! (läs utvisning av icke svenska medborgare) skulle väl hjälpa, eller vill vi ha folk som bränner bilar och stenar poliser? JA vi har vanliga svenssons som gör samma sak, men dom får vi väl ta hand om då. Typ AFA anhängare kan vi väl sätta ner i nån gruva eller nåt.
    Ja. Då fattar jag. Det samhället vill jag inte leva i. Ett där man sätter folk i gruvor. Det har man testat förut och det slutade med att halva Europa sprängdes i bitar.

Är du svensk medborgare? Då tycker jag att du ska se till att anpassa dig.

I centrum för den svenska kulturen finns bland annat det svenska språket.
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:49:17 följande:

Vänta nu... Ska jag anpassa mig till att vissa grupperingar i Sverige INTE kan följa lagar & bestämmelser, *asgarv* Tror du att Indier skulle anpassa sig till en grupp svenskar som plötsligt började slakta kossor för att äta Biff varje söndag?
    Visst skulle de det! Det finns inga förbud mot att äta biff (liten bokstav) i Indien. De flesta indier (liten bokstav) är hinduer, men där finns också andra kulturella grupper, muslimer, kristna och andra som gärna äter biff. Det är inte ens svårt att få tag på bacon i Tel Aviv.

(Jag hjälper dig att anpassa dig till den svenska kulturen.)

De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar. Unga svenskar.

Om du bara menar att vi ska deportera människor som inte är svenska medborgare så undrar jag hur det skulle lösa problemen i storstädernas förorter.
  • turgut
    Mopsan skrev 2009-09-29 01:55:16 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande: word
    Jag trodde att vi talade om svensk kultur?
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:03:39 följande:

Åh NEJ äR dU SprÅkPoLIS, Va JOBBiGt FöR diG, Kom Du Inte På NågOT annAt aTT Säga. "De grupper jag misstänker att du talar om består av svenska ungdomar." Svenska? med invandrarbakgrund, och vars föräldrar inte bryr sig ett jävla skit om vad deras skitungar gör? (även dom svenska ungdomarna med svenska föräldrar som inte bryr sig borde bestraffas hårt) Jag vet att det finns indier som äter kossa, det finns muslimer som super och äter fläsk också. Ska låta dig vara nu så du kan leta felstavningar på internet.
    Jag är inte språkpolis. Det är det sista jag är. Tvärtom tycker jag att folk gott och väl kan få göra vad de vill med språket om de nu inte vill ge ut böcker, publicera artiklar eller bedömas vetenskapligt.

Jag tänkte bara att du som vill att folk ska anpassa sig till svensk kultur skulle uppskatta att få ett par tips om hur du själv kan anpassa dig.

Det är verkligen frågan om svenska ungdomar. De är svenska medborgare. Jag bedömer inte folk utefter deras etniska bakgrund utan efter deras handlingar.

(Om du visste att det finns indier som äter nötkött, varför ställde du den fråga du ställde?)

Q.E.D.
  • turgut
    Helenax skrev 2009-09-29 02:06:30 följande:
    Jag tycker redan att det svenska samhället har anpassat sig till invandrarna. Muslimer t ex "slipper" ju redan att delta i viss undervisning, de slipper höra den svenska nationalsången den 6:e juni, eftersom det skulle uppfattas som rasistiskt (ve och fasa!) När jag gick i högstadiet (för en si så där 15 år sedan) vågade ingen heller säga till när 3 chilenare i klassen (av 30 personer) hade med sin flagga på skolfotot i skolkatalogen (för det kunde ju också uppfattas som rasistiskt!) Du får bära slöja på arbetet/i skolan, det finns gott om platser för tillbedjan, samhällsinformation går att få på de flesta språk, och nu ska de väl även flytta skolavslutningar från kyrkan för att det är kränkande? O.s.v....o.s.v....
    Väldigt få människor uppfattar Sveriges nationalsång som rasistisk. Mitt hjärta sväller av stolthet varje gång jag hör den sjungas efter en fotbollsmatch eller liknande. Jag som har varit runt på rätt många skolor har aldrig träffat på att man inte får sjunga den.

En gång råkade jag, som en utmaning om vem som kunde flest nationalsånger, sjunga Tysklands. Och fick nästan spö på tunnelbanan. Så det är inte det det handlar om.

Däremot tycker jag inte att man ska hålla på med religiösa riter i skolan. Oavsett vilken religion det handlar om.

Om enskilda individer vill ha ett rum där de kan tillbe Satan, Jesus, Gurkmannen eller Allah kan det däremot kanske vara lämpligt att bjuda på det.
  • turgut

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 02:15:53 följande:

Svensk kultur är midsommar, kräftor, sill och snaps. Har du inte fattat det än? om jag Då och DÅ sätter in en STOR bokstav har verkligen inget med kultur att göra. Och JA, jag är toksvenne
    Jag är också toksvenne. Så jävla svensk. Men det som skiljer oss åt är vad vi anser vara svenskhet.
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?