Inlägg från: LjubaviMoja |Visa alla inlägg
  • LjubaviMoja

Är du oroad över invandringen?

fröken freja skrev 2009-09-29 01:16:50 följande:
    Flytta till Malmö så kanske du förstår efter en vecka eller två Det är allt jag kommer att säga.
    Mmmm håller med där helt klart.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • LjubaviMoja
    turgut skrev 2009-09-29 01:37:57 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:29:33 följande: Och dessa "idioter" kommer från balkan? Och de gör det de gör för att de inte är anpassade.Jag tycker också att folk ska följa lagar. Men jag fattar inte vad balkankriget har med att svenska ungdomar revolterar?Tror du att vi kan lösa samhällsproblem med deportering?Vilket sorts samhälle skulle det skapa?
    Det är nog inte bara balkan människor. Bor själv nära Malmö och har varit i rosengård en hel del och det är långt ifrån bara balkanmännsikor.
  • LjubaviMoja
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:41:32 följande:
    balkankrig va ett ord bara, jag hade kunnat skriva Vietnamkrig eller annat.Ja deportation! (läs utvisning av icke svenska medborgare) skulle väl hjälpa, eller vill vi ha folk som bränner bilar och stenar poliser?JA vi har vanliga svenssons som gör samma sak, men dom får vi väl ta hand om då.Typ AFA anhängare kan vi väl sätta ner i nån gruva eller nåt.
    Nja håller inte helt med men tycker att man kan få en gräns kanske , och om man inte kunnat skaffa sig ett jobb eller lärt sig svenska språket under dennna gräns ja då kanske man kunde fundera på en utvisning.
  • LjubaviMoja
    Helenax skrev 2009-09-29 02:06:30 följande:
    Jag tycker redan att det svenska samhället har anpassat sig till invandrarna. Muslimer t ex "slipper" ju redan att delta i viss undervisning, de slipper höra den svenska nationalsången den 6:e juni, eftersom det skulle uppfattas som rasistiskt (ve och fasa!) När jag gick i högstadiet (för en si så där 15 år sedan) vågade ingen heller säga till när 3 chilenare i klassen (av 30 personer) hade med sin flagga på skolfotot i skolkatalogen (för det kunde ju också uppfattas som rasistiskt!)Du får bära slöja på arbetet/i skolan, det finns gott om platser för tillbedjan, samhällsinformation går att få på de flesta språk, och nu ska de väl även flytta skolavslutningar från kyrkan för att det är kränkande?O.s.v....o.s.v....
    Och har de anpassat sig till svenskarna? Nej alldeles för många har inte tyvärr tycker det är tragiskt.
  • LjubaviMoja
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-30 12:27:43 följande:
    Du får ursäkta mig, men jag förstår inte hur du får ihop din första mening i inlägget;"Det är invandrarna i sig som är problemet."Tillsammans med den sista meningen i ditt inlägg;"Självklart finns det en enorm mängd invandrare som sliter hårt och sköter sig utmärkt och gör vad de kan för att anpassa sig och lära sig språket, men tyvärr är det sällan dom som man får erfara!"Förstår du själv hur det låter. Hur kan du själv pussla ihop de meningarna? Dom är ju raka motsatsen mot varandra och jag (som jag skrivit sjukt många gånger i den här tråden nu känns det som) är själv invandrare. Jag har kommit till Sverige som barn och jag tar mycket illa vid mig vid sådanna här "anklagelser" (som tex då; "Det är invandrarna i sig som är problemet")Låt mig jämföra de flesta åsikterna i den här tråden med något helt annat.DET HÄR ÄR ALLTSÅ ETT EXAMPEL OCH ÄR ABSOLUT INGENTING JAG STÅR FÖR. Låt oss säga 'feta människor'. Jag tycker att feta människor är äckliga, dom är allmänt gapiga, dom förstör idealen för resten av samhället. JAG VILL INTE ATT MINA BARN SKA VÄXA UPP BLAND FETA MÄNNISKOR!!!!!!! TÄNK OM DOM BLIR SOM DOM!?!???!!! Jag vill helst inte att mina barn ska se på några feta människor alls, inte höra deras släpiga röster! Mina barn och min familj ska inte utsättas av feta människors lata attityd. Jag tror vi alla kan enas om att det är 'dom feta' som förstör samhället.Jag vågar inte ens åka upp i hissen i mitt hyreshus för det bor så många feta där. Dom är ju så tunga att hissen GARANTERAT kommer rasa ner om dom åker med (vilket dom ju garanterat gör eftersom dom är så feta). FYFAN FÖR FETA MÄNNISKOR !! JAG VÄGRAR BO I ETT SAMHÄLLE MED FETA MÄNNISKOR, DOM SKA FLYTTA FÖR JAG BODDE MINSANN I DEN TRAPPUPPGÅNGEN FÖRST O JAG TOLERERAR INTE ATT DOM FETA FLYTTAR DIT. DOM SKA DRAAAAA !Inte nog med att man känner sig otrygg bland fetkossorna, dom tar av våra surtförvärvade pengar genom sjukvård. jag känner inte för att betala en fet sjukpensionärs jävla sjukhusvistelse som han/hon själv förorsakat bara genom att vara fet. Det är livsviktigt att mina barn inte får en fet människa som förebild. Sen att det eventuellt, undangömt kan finnas nån halvfet råttfärgad fetto som kanske är snäll hör inte till. fettet är ont o ska utplånas ur det svenska samhället. Fettet är ett nytt påfund och dom smala var här först. HOPPAS NU ALLA FÖRSTOD ATT DET VAR ETT EXEMPEL FÖR ATT NI SKA HÖRA HUR DET FAKTISKT LÅTER. OCH FÖR ATT NI SKA FÖRSTÅ ATT VI (dvs vi invandrare) FAKTISKT TAR ILLA UPP.HOPPAS INGEN BLEV LESSEN. Hoppas ni också förstår vrf jag blir lessen när jag läser sådanna här saker...
    Jag är själv invandrare och jag tar inte illa vid mig då mycket är sant. Vi ligger bakom mycket utav problemen många vill jo inte arbeta eller lära sig svenska istället vill de föröka sig och leva på soc. Det jag blir ledsen över är att dessa invandrare som inte bryr sig om att anpassa sig får oss andra bra att se dåliga ut.

Jag kommer själv ifrån ett krig men jag skyller inte på att jag är krigskada varje gång något händer.
  • LjubaviMoja
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-30 12:54:45 följande:
    Jag tar illa vid mig då det är MIG DOM PRATAR OM NÄR DOM ANVÄNDER ORDET INVANDRARE ---> jag är en invandrare alltså är jag boven enl trådenJag vill bara få folket i tråden att sluta prata om invandrare som en ond grupp när det endast är en liten klick av alla invandrare som begår brottsliga handlingar. Problemet ligger INTE hos invandrarna utan hos politiken, i vissa områden och i en samhällsklass inte hos dom som invandrat till sverige. Jag tycker det är fel att dra alla 1 miljon invandrare i Sverige över en kant och därför tar jag illa upp när tråden snackar skit om JUST MIG
    Då läser du inte och förstår rätt, jag tror absolut inte att alla drar invandrare över en kam för de vet mycket väl att de finns bra och skötsamma oxå som gärna vill göra bra ifrån sig.

Vad är det som är fel på politiken vad gäller invandrare menar du?
  • LjubaviMoja
    Vision400 skrev 2009-09-30 13:04:27 följande:
    En intressant vinkel på debatten kan ju vara det här med svenskar mot invandrare eller invandrare mot invandrare.Är det bara jag som hört en invandrare kritisera en annan grupp? Eller som har fördomar mot en annan grupp invandrare?Det är alltså inte nödvändigtvis "svensson-svenskar" som kritiserar invandringen, jag vet många som är födda i andra länder som är bra mer kritiska än vad jag är.I grund och botten tror jag det handlar om att de skötsamma blir arga och irriterade över de icke skötsamma, oavsett etnicitet.Och då är det segregationen vi ska oroa oss för, inget annat.
    Ja du har rätt jag är kritisk och förbannad att behöva jämföras med dessa invandrare som inte kan "sköta" sig. Och jag är oxå förbannad att så många klagar på Sverige och soc men inte gör något för att försöka få det bättre, ingen tvingade hit dom.
  • LjubaviMoja
    Vision400 skrev 2009-09-30 13:23:40 följande:
    En annan intressant vinkel skulle ju då kunna vara att mina framtida barn kommer bli "halv-blattar" med en svenne banan-morsa och en invandrarfarsa. Jag är från Småland och han är från Bosnien.Stackars ungar, de kommer ju vara hälften soc-fall och hälften rasister.Hur fasen ska det gå ihopa??
    Nu vet jag inte vad du ville säga med detta faktiskt.
  • LjubaviMoja
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:45:11 följande:
    lilla V skrev 2009-09-30 18:28:22 följande: Har du funderat på varför de gör det då?Du säger att det inte är konstigt att du reagerar på varför detta sker. Har du verkligen tänkt på varför?Tror vi finner många av svaren på just varför detta sker, i tråden faktiskt.
    För att de tror att de ska få jobben serverade och bli rika här i Sverige, de inser inte att de måste kämpa som alla andra.
  • LjubaviMoja
    MijaMia skrev 2009-09-30 18:50:38 följande:
    Den teorin får stå för dig.
    Har inget emot det känner allt för många som tänker så tyvärr.
  • LjubaviMoja

Australien tycker jag är ett bra land vad gäller detta, inte så lätt att flytta dit men hittar du jobb och sköter dig så blir chansen helt plötsligt större.

• LjubaviMoja
    Nellee skrev 2009-10-03 00:08:32 följande:
    Håller jag faktiskt med om trots att jag att själv är invandrare. Sedan är språket så viktigt att lära sig. Språket är början och utbildningen slutet.
    Håller jag oxå med om
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?