Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2009-09-30 12:27:43 följande:
Du får ursäkta mig, men jag förstår inte hur du får ihop din första mening i inlägget;"Det är invandrarna i sig som är problemet."Tillsammans med den sista meningen i ditt inlägg;"Självklart finns det en enorm mängd invandrare som sliter hårt och sköter sig utmärkt och gör vad de kan för att anpassa sig och lära sig språket, men tyvärr är det sällan dom som man får erfara!"Förstår du själv hur det låter. Hur kan du själv pussla ihop de meningarna? Dom är ju raka motsatsen mot varandra och jag (som jag skrivit sjukt många gånger i den här tråden nu känns det som) är själv invandrare. Jag har kommit till Sverige som barn och jag tar mycket illa vid mig vid sådanna här "anklagelser" (som tex då; "Det är invandrarna i sig som är problemet")Låt mig jämföra de flesta åsikterna i den här tråden med något helt annat.DET HÄR ÄR ALLTSÅ ETT EXAMPEL OCH ÄR ABSOLUT INGENTING JAG STÅR FÖR. Låt oss säga 'feta människor'. Jag tycker att feta människor är äckliga, dom är allmänt gapiga, dom förstör idealen för resten av samhället. JAG VILL INTE ATT MINA BARN SKA VÄXA UPP BLAND FETA MÄNNISKOR!!!!!!! TÄNK OM DOM BLIR SOM DOM!?!???!!! Jag vill helst inte att mina barn ska se på några feta människor alls, inte höra deras släpiga röster! Mina barn och min familj ska inte utsättas av feta människors lata attityd. Jag tror vi alla kan enas om att det är 'dom feta' som förstör samhället.Jag vågar inte ens åka upp i hissen i mitt hyreshus för det bor så många feta där. Dom är ju så tunga att hissen GARANTERAT kommer rasa ner om dom åker med (vilket dom ju garanterat gör eftersom dom är så feta). FYFAN FÖR FETA MÄNNISKOR !! JAG VÄGRAR BO I ETT SAMHÄLLE MED FETA MÄNNISKOR, DOM SKA FLYTTA FÖR JAG BODDE MINSANN I DEN TRAPPUPPGÅNGEN FÖRST O JAG TOLERERAR INTE ATT DOM FETA FLYTTAR DIT. DOM SKA DRAAAAA !Inte nog med att man känner sig otrygg bland fetkossorna, dom tar av våra surtförvärvade pengar genom sjukvård. jag känner inte för att betala en fet sjukpensionärs jävla sjukhusvistelse som han/hon själv förorsakat bara genom att vara fet. Det är livsviktigt att mina barn inte får en fet människa som förebild. Sen att det eventuellt, undangömt kan finnas nån halvfet råttfärgad fetto som kanske är snäll hör inte till. fettet är ont o ska utplånas ur det svenska samhället. Fettet är ett nytt påfund och dom smala var här först. HOPPAS NU ALLA FÖRSTOD ATT DET VAR ETT EXEMPEL FÖR ATT NI SKA HÖRA HUR DET FAKTISKT LÅTER. OCH FÖR ATT NI SKA FÖRSTÅ ATT VI (dvs vi invandrare) FAKTISKT TAR ILLA UPP.HOPPAS INGEN BLEV LESSEN. Hoppas ni också förstår vrf jag blir lessen när jag läser sådanna här saker...
Jag är själv invandrare och jag tar inte illa vid mig då mycket är sant. Vi ligger bakom mycket utav problemen många vill jo inte arbeta eller lära sig svenska istället vill de föröka sig och leva på soc. Det jag blir ledsen över är att dessa invandrare som inte bryr sig om att anpassa sig får oss andra bra att se dåliga ut.
Jag kommer själv ifrån ett krig men jag skyller inte på att jag är krigskada varje gång något händer.