Är du oroad över invandringen?
Nannasan skrev 2009-09-29 07:36:37 följande:
Det där håller jag med om!Bor också i Malmö och känner några socionomer samt hyresvärdar som tyvärr inte gör mycket för att förbättra min bild av invandrare. Jag tycker INTE om att vara fördomsfull och främlingsfientlig, men tyvärr har jag blivit det - ofrivilligt!När jag jobbade på McDonald's och det var nattpasset som gällde blev jag alltid lättad om jag fick en svensk i kassan - var det en invandrare (dvs. person med annan etnisk bakgrund - de kunde ju vara födda i Sverige, vad vet jag, men deras svenska lät aldrig särskilt välutvecklad) så tog beställningen tre gånger så lång tid för det skulle tjafsa om priset och fråga efter mitt nummer och ta lååååång tid på sig på att beställa och så vidare. Detta gjorde köbildningen onödigt lång.Som sagt, jag VILL inte vara främlingsfientlig - men tyvärr är jag nog det. :(Jag undrar varför alla invandrare får "lida" för vad 10 st gör ?
Varför gäller inte samma resonemang svenskar ?
- Om en invandrare tränger sig före i kön : Då gastar man genast om att detta är Sverige och här har man minsann lagar och regler .
Om en svensk gör samma sak : ja då är han en idiot ... men inte fan skyller man på alla svenskar för det .
Very peculiar !