Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Är du oroad över invandringen?

Nannasan skrev 2009-09-29 07:36:37 följande:
    Det där håller jag med om!Bor också i Malmö och känner några socionomer samt hyresvärdar som tyvärr inte gör mycket för att förbättra min bild av invandrare. Jag tycker INTE om att vara fördomsfull och främlingsfientlig, men tyvärr har jag blivit det - ofrivilligt!När jag jobbade på McDonald's och det var nattpasset som gällde blev jag alltid lättad om jag fick en svensk i kassan - var det en invandrare (dvs. person med annan etnisk bakgrund - de kunde ju vara födda i Sverige, vad vet jag, men deras svenska lät aldrig särskilt välutvecklad) så tog beställningen tre gånger så lång tid för det skulle tjafsa om priset och fråga efter mitt nummer och ta lååååång tid på sig på att beställa och så vidare. Detta gjorde köbildningen onödigt lång.Som sagt, jag VILL inte vara främlingsfientlig - men tyvärr är jag nog det. :(
    Fast om dina åsikter om invandrare grundar sig på hur lång tid det tar att få en hamburgare så tror jag inte att du ansträngt dig nog för att upplysa dig själv om hur verkligheten ser ut .

Jag undrar varför alla invandrare får "lida" för vad 10 st gör ?
    Varför gäller inte samma resonemang svenskar ?

- Om en invandrare tränger sig före i kön : Då gastar man genast om att detta är Sverige och här har man minsann lagar och regler .
    Om en svensk gör samma sak : ja då är han en idiot ... men inte fan skyller man på alla svenskar för det .

Very peculiar !
    I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-09-29 01:49:17 följande:
    Vänta nu...Ska jag anpassa mig till att vissa grupperingar i Sverige INTE kan följa lagar & bestämmelser, *asgarv*Tror du att Indier skulle anpassa sig till en grupp svenskar som plötsligt började slakta kossor för att äta Biff varje söndag?
    Vart ska vi skicka svenskarna som inte anpassar sig ? För det är FÖRBANNAT många !
    Någon ö ledig kanske ...?

och ja tro det eller ej men Sverige är en del av världen och ju mer vi alla flyttar runt desto mer kommer all kulturer att "anpassa sig " .
    Precis som Spanjorerna får göra med svenskarnas grisfester ..ja eller Thailändarna .
    Jag betvivlar att de tycker det är speciellt charmigt faktiskt .

• TheCoopers
    Vasen skrev 2009-09-29 08:23:31 följande:
    Nej. Bor i ruskiga Malmö och har aldrig haft några problem på McDonalds (fast jag är ju gammal och ful så det skulle ju vara konstigt om någon svensk som invandrare ville ha mitt nummer ).
  • TheCoopers
    EnilemmE skrev 2009-09-29 09:06:03 följande:
    Då får de nog jobba lite hårdare..Vi kanske kan skicka en handbok till alla de länderna..
    Handbok i att vara svensk ?

*RYSER*

Vilken människosyn

Skrämmande
  • TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:14:02 följande:
    Nej en handbok i hur man löser alla konflikter, utrotar fattigdomen och skapar demokratiSå vi "SLIPPER" ta emot invandrare.
    Ja men då så .. ja naturligtvis ... låter väldigt verklighetsförankrat
  • TheCoopers
    MijaMia skrev 2009-09-29 09:42:09 följande:
    Jag biter mig i tungan för att inte säga något otrevligt."För att dom är negrer"????????????????
    Don't let him get to you ..

Du ser väl vad du har att göra med här ?

Slöseri med energi

Verkligen
  • TheCoopers
    Syra skrev 2009-09-29 09:51:19 följande:
    Lemasive. Var kommer du själv ifrån?....från början alltså?
    Han är svart
  • TheCoopers
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:52:02 följande:
    Kan någon SNÄLLA säga hur invandringen är bra för Sverige, det vore så otroligt kul att veta hur vi har det bättre pga horder med bidragsberoende kriminella.
    Read and weep

http://www.bokus.com/b/9178431298.html
  • TheCoopers
    Lemasive skrev 2009-09-29 09:54:08 följande:
    Kan inte bli bättre än såhär skrev 2009-09-29 09:51:30 följande: Du menar att dom skattemiljarder som slösas bort på bidragsberoende invandrare försvinner om jag flyttar till Jokkasjärvi? Varför tar vi ens in människor som inte kan sättas i arbete direkt, om dom har det jobbigt hjälp dom på plats.
    Hjälpa på plats låter som en bra ide faktiskt

om det nu skulle gå rent praktiskt

Men vi lär inte kunna stoppa krig ... än är svenskarna inte så inflytelserika ...
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?