Inlägg från: Undret Gilan |Visa alla inlägg
  • Undret Gilan

Är du oroad över invandringen?

Ja jag är orolig, med tanke på dagens blå regering.
    Får de sitta kvar så betalar vi snart ingen skatt och har då inte råd at hjälpa flyktingar, sjuka osv.

Hon som kommer rösta rött!

~~¤*Förlovad*¤~~
  • Undret Gilan
    Nannasan skrev 2009-09-29 08:22:45 följande:
    Haha, nej, självklart inte!!! Läs HelenaMarias kommentar nedanför din egen!Nej, men det var kanske jag som uttryckte mig klumpigt. Men som sagt så känner jag socionomer som jobbar i Malmö som känner till att invandrare kommer hit, skriver över alla sina ägodelar på sina barn och får sedan socialbidrag för att de har det så fattigt och dåligt ställt... Sedan att barnen äger bilar och affärsverksamheter som drar in massa pengar kan socialen INTE GÖRA NÅGOT ÅT! Hur knäppt är inte det? Innan jag fick höra detta så trodde jag på fullt allvar att alla som sa att "invandrare bara kommer hit och lever på andra som faktiskt arbetar" bara var missnöjda med sina egna liv och ville ha något att skylla på. Jag har faktiskt ändrat mig lite i den frågan.Ett annat exempel är par som lever ihop men som anmält att de bor ensamma för att på så sätt få mer pengar.Bara några av exemplen som gjort att jag inte är lika öppen mot invandringen längre.Min största utmaning är att försöka att ALDRIG ha med mina fördomar när jag möter någon med annan etnisk bakgrund (säkrast att hålla sig till det uttrycket, känner jag). Det är inte alltid så lätt, men jag vill ge varje enskild människa en chans att bli bemött på det sätt som alla förtjänar - fritt från fördomar.
    Men så gör ju massor utav svenskar med?! Ska vi då börja sterelisera alla och dö ut?
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • Undret Gilan
    Nannasan skrev 2009-09-29 08:36:32 följande:
    Undret Gilan skrev 2009-09-29 08:31:39 följande: Jisses, sterilisera? Snacka om överdrift, hördu!
    Ja men vad är lösningen då? Varför har folk födda i detta landet rätt att som de vill men bara för att någon blev född någon annanstans så är det inte okej?! knepigt
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • Undret Gilan
    Zimlis skrev 2009-09-29 08:43:00 följande:
    Ja jag är oroad över invandringen - man kan inte bara ta in folk och bunkra upp dem - människor mår inte bra av att inte ha något att göra och att känna sej missanpassad i ett samhälle kan ju inte vara nån större hit.Ska vi ha en invandring så måste vi ta hand om de vi redan har och kunna integrera folk i samhället
    Vist hamnar många i ett utanförskap pga för lite hjälp.
    Men tycker ändå inte man kan neka folk som flyr för sina liv ett hem. De väljer noh hellre ett jobbigt liv än inget alls.

Men visst mer resurser måste läggas på att de ska få en chans i samhället, få jobb, betala skatt och vara en del av karusellen.
    ~~¤*Förlovad*¤~~
  • Undret Gilan
    Incommunicado skrev 2009-09-29 08:57:52 följande:
    De som lever på bistånd i Sverige som är svenskar är oftast de största rasisterna... hmm. Vill de ha bidragen för sig själva? Fram för fri invandring, de allra flesta kulturer och grupper av människor är hårt arbetande, särskilt de som aldrig tidigare haft bidrag...
    En bekant till mej för ett par år sedan satt och gnällde en kväll över att han vararbetslös pga alla invandrare tar hans jobb. Han var då 24 och trött på att bo hemma.
    När någon sen frågade om han hade kontaktat soc om hjälp så svarade han
    -Ja men de jävlarna hjälper ju bara alla invandrare som kommer hit och lever på bidrag för att de inte orkar jobba.

Ofta man hör liknande saker från rasister.
    ~~¤*Förlovad*¤~~
Svar på tråden Är du oroad över invandringen?